וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דורגז ירצה ארבעה חודשי מאסר

מאת עמית בן-ארויה

27.10.2008 / 8:08

צבי מור, מנכ"ל דורגז לשעבר, הודה כי ארבע חברות הגז הגדולות בישראל חילקו ביניהן לקוחות והתחייבו לא לגזול לקוחות זו מזו



>> מנכ"ל דורגז לשעבר, צבי מור, הורשע אתמול בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים בגין הסדרים כובלים בתחום הגז. כחלק מהסדר טיעון שאושר בידי בית המשפט, הוצע כי מור ירצה עונש מאסר בפועל של ארבעה חודשים ושנת מאסר על תנאי לשלוש שנים. המאסר בפועל לא יומר לעבודות שירות. כמו כן הוטל על מור קנס בסך 950 אלף שקל, ונאסר עליו לכהן כדירקטור בחברה ציבורית.

ב-2004 הגישה רשות ההגבלים העסקיים כתב אישום נגד חברות הגז הגדולות - פזגז, אמישראגז, סופרגז ודורגז - ונושאי משרה בהן, בגין חלוקת השוק לפי לקוחות מהמגזר הביתי ומהמגזר המסחרי-עסקי. בשנתיים האחרונות הודו נאשמים בעבירות שונות במסגרת הסדרי טיעון מקלים, ובדרך כלל ללא מאסר בפועל. בהחלטות קודמות שנתן שופט המחוזי בירושלים, יצחק ענבר, ביחס להסדרים, ביקר בחריפות את העונשים הקלים שנקבעו בהם - אך לבסוף אישר אותם.



לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה מור, ב-94'-97' היה הסדר כובל בין החברות. הסדר זה כלל הסכמה על הימנעות מלקיחת לקוחות קיימים האחת של השנייה. בנוסף הסכימו נציגי החברות על חלוקת שוק של רוכשי גז חדשים במגזר הביתי.



כמו כן, הודה מור כי ב-94'-96' היו חברות הגז ונושאי משרה בהן צד להסדר כובל אסור אשר כלל חלוקת רוכשי גז חדשים בתחום התעשייתי-מסחרי. מור הודה כי חלוקת השוק האמורה התבצעה באמצעות פגישות משותפות של נציגי הצדדים לקרטל, שבהן נקבע מפתח אחוזי שעל פיו יחולקו הלקוחות. כמו כן, במסגרת הקרטל הוכנו רשימות חלוקה ובוצעו סיורי שטח משותפים לצורך חלוקת הלקוחות החדשים בין החברות.



העבירות שבהן הודה מור הן מהחמורות בתחום ההגבלים העסקיים. הן כוללות חלוקת שוק על דרך של חלוקת לקוחות בין החברות בקרטל, כאשר החברות השותפות בקרטל - פזגז, אמישרגז, סופרגז ודורגז - החזיקו ביותר מ-90% משוק הגז.



ההליך הפלילי בקרטל הגז, נגד נושא משרה נוסף בסופרגז ושני נושאי משרה בדורגז, ממשיך להתנהל. יצוין כי רשות ההגבלים מנהלת בימים אלה הליך פלילי נוסף כנגד פזגז וחברת גז יגל, באשמת תיאום מחירים וחלוקת שוק. הרשות יוצגה בידי עורכי הדין אסף מוזס ותומר דגני-חנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully