וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים במשבר: דרום קוריאה הורידה את הריבית בשיעור שיא של 0.75% ל-4.25%

רויטרס

27.10.2008 / 8:21

הבנק המרכזי ירכוש אג"ח של בנקים מסחריים בהיקף של 6.9 מיליארד דולר



הבנק המרכזי של דרום קוריאה הוריד את הריבית ביום שני בשיעור הגבוה ביותר אי פעם, ובנוסף הבטיח להרגיע את הפאניקה שפגעה בשווקים הפיננסיים ובצמיחה הכלכלית בקוריאה. הבנק הוריד את הריבית ב-0.75% ל-4.25% בפגישה לא מתוכננת. הצמיחה הכלכלית של דרום קוריאה נסוגה לשפל של ארבע שנים. הנשיא לי מיונג באק אמר לפרלמנט כי הממשלה תגדיל את ההוצאות ותקצץ מסים בשנה הבאה, ותהיה נכונה להזרים הון למערכת עד שהשווקים יירגעו.



"הורדת הריבית חדה יותר משציפינו, ומצביעה על כך שקובעי המדיניות מודעים ברצינות לסיכון של התפשטות המשבר הפיננסי הגלובלי לכלכלה הריאלית", אמר קונג דונג-ראק, כלכלן של הנה דייטו סקיוריטיס. הורדת הריבית היתה הגבוה ביותר מאז החל הבנק המרכזי לנהל את מערכת הריבית הנוכחית ב-99'. בעקבות הורדת הריבית נרשמה עלייה בבורסת סיאול, לאחר שהיא נפלה ב-20% בשבוע שעבר, אולם הירידות התחדשו בהמשך היום, ומדד קוספי יורד ב-3.2%.אנליסטים אמרו כי צפויות הורדות ריבית נוספות.



הבנק המרכזי גם אמר כי לראשונה בתולדותיו שהוא שוקל לרכוש אג"ח של בנקים מסחריים בהיקף של עד 10 טריליון וון (6.9 מיליארד דולר) כדי לספק להם נזילות נוספת. הבנקים בדרום קוריאה וברחבי העולם סובלים ממצוקת נזילות בגלל סירובם של מלווים באשר הם, כולל הבנקים עצמם, להלוות כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully