וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תרחיב תוכנית החילוץ לבנקים

אשר שכטר

27.10.2008 / 10:14

הממשלה עשוי לרכוש מניות ב-21 מילארד דולר. הצהרת מדינות ה-G7 לא הצליחו לבלום את עליית הין. בורסת טוקיו ירדה ב-6.4%

ראש ממשלת יפן, טארו אסו, הכריז היום על צעדים חדשים לחידוש האמון בשווקים הפיננסיים במדינה, במטרה להגן על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מפני השפעותיו של משבר האשראי העולמי. מדינות ה-G7 פירסמו הצהרה המביעה חשש מהתחזקותו של הין, לבקשתו של אסו, אך לא הצליחו לבלום את העלייה החדה של המטבע היפאני.

בורסת טוקיו צנחה היום ב-6.4% לשפל של 26 שנה, למרות הכרזתו של אסו, כי הממשלה תרחיב את תוכנית החירום שלה לחילוץ המגזר הבנקאי ואת האיסור על מכירה בחסר של מניות (שורטים), במטרה למנוע נפילות נוספות בשוק המניות המקומי.

אסו לא פירט בכמה תורחב תוכנית החירום היפנית, אולם שר הכלכלה קארו יוסאנו אמר, כי המשך החששות בשווקים מצריך הרחבה של תוכנית הסיוע לבנקים ל-100 מיליארד דולר. העיתון הכלכלי "ניקיי" דיווח אתמול, כי הממשלה עשויה לרכוש מניות בנקים בסך 2 טריליון ין (21 מיליארד דולר) במטרה לייצב את המערכת הפיננסית. זאת, לאחר שבתחילת החודש הודיע הבנק המרכזי של המדינה כי יציע לבנקים הלוואות דולריות בלתי מוגבלות במטרה להוריד את הריבית הבין בנקאית.

אסו הוסיף כי שבע המדינות המתועשות (G7) יפרסמו לבקשתו הצהרה הנוגעת להתחזקותו של הין, לאחר שהמטבע היפני זינק בסוף השבוע לשיא של 13 שנה מול הדולר ולרמתו הגבוהה ביותר מול היורו מזה שש שנים.

הצהרתן של מדינות ה-G7 הביעה חשש לנוכח "התנודתיות המוגזמת בשוקי המט"ח", אולם לא ציינה צעדים ממשיים שבכוונתן לנקוט במידה כדי לבלום את התחזקות הין. שר האוצר היפני, שואיצ'י נקאגאווה, הבטיח היום כי ממשלת יפן תפעל במקרה הצורך. למרות ההצהרות ממשיך הין להתחזק מול הדולר גם היום, ומזנק ב-1.6% לרמה של 92.81 ין לדולר.

דבריו של אסו הגיעו לאחר פגישה בינו לבין מנהיגי מפלגת השלטון היפנית, בה דנו הבכירים במשבר הפיננסי העולמי ובדרכים למנוע ממנו להשפיע על הכלכלה הריאלית, על רקע סימנים כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נמצאת בדרכה למיתון.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully