וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר איל מהמר על סדרת הורדות ריבית ומתנבא: "הפיטורים שראינו בבתי ההשקעות הם רק ההתחלה"

רותם סלע

27.10.2008 / 10:27

מנכ"ל בית ההשקעות אינפיניטי: "התנפחות הסקטור הפיננסי הולידה דרישות ותנאים מוגזמים של עובדים"



"הפיטורים שמתרחשים בבתי השקעות הם רק ההתחלה", מתנבא אמיר איל, מנכ"ל בית ההשקעות אינפיניטי, "הייתה התנפחות של הסקטור הזה שהולידה דרישות ותנאים מוגזמים של עובדים במגזר", בסופו של דבר, אומר איל, הסקטור הזה ימשיך להתקיים, "מישהו בסופו של דבר צריך לנהל את הכסף, גם אם כיום יש בועה, צריך את הסקטור הפיננסי".



איל לא מאמין בתרבות המיזוגים שעשויה להתלוות למשבר שכזה, "אני לא מאמין שתהיה קונסולידציה בתעשיית הפיננסים, אחרי הכל תעשייה זו תלויה בהון אנושי. אתה יכול לקנות כסף מנוהל אבל בסופו של דבר הכסף מחפש פרסונה ספציפית שתנהל אותו", אומר איל ומסכם, "מי שיעמיד את עצמו למכירה לא יהיה שווה בדרך כלל את המחיר שהוא דורש ומי ששווה לא יעמיד את עצמו למכירה".



איל חושב כי הורדת ריבית הינה הכרחית, "הנגיד חייב להוריד היום את הריבית והוא אכן יעשה כך. יש לתת לבנקים מרווח נשימה בכדי שיוכלו להמשיך ולתמוך בפעילות הכלכלית. הירידה של השקל שעשויה לנבוא מכך טובה ליצואנים, טובה למשק ואינה צפויה להוביל לאינפלציה בגלל ההאטה בפעילות הכלכלית".



כמו כן איל מאמין שזוהי תחילתה של סדרת הורדות ריבית. "הנגיד צפוי לדעתי להוריד ריבית ברבע אחוז בלבד בכדי לשמור לעצמו תחמושת לחודשים הבאים. במקרה ונראה פיטורים נרחבים או פרמטרים אחרים שיצביעו על האטה מהותית, צפוי הנגיד להמשיך ולהוריד את הריבית גם בחודש הבא".



"אנו מצויים יחד עם כל העולם בתקופה של קיטון בהקצאת האשראי הבנקאי ומשמעותו של צעד כזה היא הקטנת מחזורי פעילות כלכלית", אומר איל ומציין כי מבין כל הסקטורים דווקא ההיי-טק צפוי לגלות חסינות, "תעשייה זו נהנית מרווח גולמי גבוה ויכולה להתאים את עצמה במהירות לנסיבות הכלכליות המשתנות", אומר איל ומסכם באופטימיות, "ההאטה של הכלכלה הישראלית לא צפויה להיות דרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully