וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל:המשקיעים בארה"ב רואים באיגרות החוב מקלט מההתפוררות בשוקי המניות

TheMarker

27.10.2008 / 11:13

שערי איגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית עלו בשבוע החולף ודחפו את התשואות מטה;



שוקי המניות בארצות הברית נפלו בשבוע הקודם והובילו את מדד ה-S&P 500 אל ההפסד החודשי התלול ביותר מאז 1938 על רקע החששות כי הכלכלה הגלובלית גולשת לתוך מיתון. שערי איגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית עלו בשבוע החולף ודחפו את התשואות מטה כתוצאה מכך שהמשקיעים רואים באיגרות החוב מקלט מההתפוררות בשוקי המניות ומההאטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית.



הדולר האמריקאי בדומה ליין המשמש כמטבע מימון, התחזק לאור העובדה שהמשקיעים סגרו פוזיציות וחזרו למזומן. הדולר האמריקאי עלה ב-9% לרמה הגבוהה ביותר ב-6 השנים האחרונות אל מול הליש"ט.



טרם פתיחת המסחר נסחרו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארצות הברית הדאו ג'ונס וה-S&P 500 בירידות שערים חדות, ואף הופעל מנגנון ניתוק הזרם כאשר החוזים צללו עד למקסימום המותר (למעלה מ-6%).



הירידות החדות התנהלו על רקע מכירות ורווחים נמוכים לחברות יצרניות הרכב והטכנולוגיה אשר העצימו את החששות כי המשבר הפיננסי השפיע גם על הכלכלה בעולם. בבורסת שיקגו למסחר שהיא בורסת החוזים העתידיים הופעל "מנתק הזרם" של המסחר העתידי ב-S&P 500 כי החוזים ירדו בלמעלה מ-6%.



בנק Alpha Bank & Trust, הממוקם בג'ורג'יה עם פקדונות בהיקף של 346 מיליון דולר קרס ונסגר על ידי הרגולטורים, הבנק היה ה-16 במספר השנה שקרס בארצות הברית, זהו המספר הגבוה ביותר של קריסות בנקים מזה 15 שנה. תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC) דיווח כי ברשימת המוסדות הפיננסיים בקשיים נמצאים כ-117 בנקים.



ג'נרל אלקטריק, המנפיקה הגדולה ביותר בארצות הברית של איגרות חוב לטווח קצר, מתכננת להשתמש בכלי חדש של הפדרל ריזרב לטווח הקצר. כלי זה הינו חלק מהניסיונות של הבנק הפדרלי לפתור את הבעיות בשוק האשראי ולחדש את הביקוש לאיגרות חוב לטווח הקצר באמצעות רכישת חוב של החברות ל-90 יום.



תשואת איגרות חוב לשנתיים בארה"ב ירדה ב-10 נקודות ונסגרה על 1.51%. תשואת אגרות חוב ל-10 שנים ירדה ב-24 נקודות ונסגרה על 3.69%.



שערי איגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית עלו בשבוע החולף ודחפו את התשואות מטה תוצאה שהמשקיעים רואים באיגרות החוב מקלט מההתפוררות בשוקי המניות ומההאטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית. יותר מ-10 טריליון דולר משווי שוקי המניות בעולם נמחק בחודש האחרון וגרם למשקיעים להגדיל את הביקוש לנכסים הבטוחים ביותר.



איגרות החוב הממשלתיות לכל מועדי הפירעון עלו בממוצע 5.61% בשנה זו, כולל השקעה מחדש של הריבית, בהתאם למריל לינץ'. זאת בהשוואה לאיגרות החוב הקונצרניות בארצות הברית שירדו ב- 14% בממוצע ולמדד ה-S&P 500 שירד ב-40%.



הדולר האמריקאי בדומה ליין המשמש כמטבע מימון, התחזק לאור העובדה שהמשקיעים סגרו פוזיציות וחזרו למזומן. הדולר האמריקאי עלה ב-9% לרמה הגבוהה ביותר ב-6 השנים האחרונות אל מול הליש"ט בשבוע החולף ל-1.5751 דולר לליש"ט וב-5.2% לרמה הגבוהה מזה שנתיים ל-1.2721 דולר ליורו וב-7.8% ל-1.2737 דולר קנדי לדולר אמריקאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully