וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון רומז על עוד הורדת ריביות משולבת: "הירידה באינפלציה תאפשר מהלך משותף"

סוכנויות הידיעות

27.10.2008 / 11:28

הבנק הפדרלי צפוי להודיע מחר על הורדה חדה של הריבית בארה"ב לרמה של 1%



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, רמז היום כי הבנקים המרכזיים בעולם - בהם בנק אוף אינגלנד - עשויים להחליט על מהלך חירום משולב, בדומה להורדת הריבית המתואמת עליה הכריזו בתחילת החודש, במטרה להרגיע את החששות בשווקים הפיננסיים מפני מיתון עולמי. כך דיווח הבי.בי.סי הבריטי.



במהלך ביקור בסקוטלנד, אמר בראון כי הנפילה החדה במחירי הנפט והירידה באינפלציה ברחבי העולם תאפשר הורדת ריבית משולבת. "האינפלציה ירדה בחודשים האחרונים והדבר מאפשר לכל הרשויות המוניטריות ברחבי העולם, כולל הבנק המרכזי של בריטניה, לקבל החלטה בנוגע לריביות", אמר בראון.



ב-8 באוקטובר הודיעו הבנקים המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה על מהלך חירום משולב וחסר תקדים של הורדת ריבית, בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי והמפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%; הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%; בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית בחצי אחוז לרמה של 4.5%. הבנקים המרכזיים של קנדה, שוודיה ושווייץ אף הם הורידו את הריבית בשיעור דומה. הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת ריבית שנייה בתוך שלושה שבועות, והוריד את הריבית במדינה ב-0.27% לרמה של 6.93%.



הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להחליט מחר על הורדה חדה של הריבית לרמה של 1%, לאחר ששווי השוק של המניות בעולם נחתך ביותר מ-10 טריליון דולר מתחילת החודש - כשליש מסך ההפסדים מתחילת השנה - ומדד המניות העולמי של MSCI השלים נפילה של 48% מאז תחילת 2008. החוזים העתידיים על הריבית הפדרלית (fed funds futures) מצביעים היום על סבירות של 100% שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית מחר לרמה של 1%, ועל סבירות של 99% שבחודש הבא יוריד הבנק המרכזי את הריבית לרמה של 0.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully