וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תקבל 100 מיליון דולר מבנק השקעות זר

נתן שבע

27.10.2008 / 12:54

הסכום יתקבל במסגרת הסכם פשרה עם בנק השקעות שניהל עבור טבע תיק אג"ח מובנות, שאיבד מיליונים במשבר הסאבפריים

חברת טבע הגיעה להסכם פשרה עם חברה שניהלה חלק מהשקעותיה בתיק האג"ח המובנות מסוג ה-ARS ותקבל 100 מיליון דולר בתמורה לוויתור על נקיטת הליכים משפטיים נגדה. טבע תרשום את התשלום כהכנסת מימון חד-פעמית, ולא תכלול את סכום הפשרה בדו"חות הכספיים הלא מתואמים (Non Gaap) שתפרסם לרבעון השלישי של 2008.

בעקבות משבר הסאבפריים, נזילותן של איגרות החוב המובנות נפגעה וחברות רבות נאלצו למחוק מיליונים רבים מהשקעתם באיגרות החוב

טבע מחזיקה כיום במכשיר הפיננסי המורכב מסוג ARS בסך 274 מיליון דולר, נכון לרבעון השני של 2008. בסך הכל השקיעה טבע ב-2007, 651 מיליון דולר במכשיר הפיננסי, מכרה חלק ממנו וביצעה הפרשה לירידת ערך בגינו בלמעלה מ-100 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה של 2008.

Auction Rate Securities הן איגרות חוב שמונפקות לטווח ארוך של 10 עד 40 שנה על ידי חברות, רשויות מקומיות, מוסדות וחברות כרטיסי אשראי, אך הריבית עליהן משתנה ונקבעת במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות.

ה-ARS מספקות נזילות לחברות שמאגחות תזרימי מזומנים, למשל מעסקות בכרטיסי אשראי, הלוואות דיור לסטודנטים ותשלומים לרשויות מקומיות, ומדורגות בדירוגים גבוהים של AAA.

לכאורה, מדובר במכשיר פיננסי לטווח ארוך אך הטווח לפדיון שלו נקבע על פי התדירות שבה נקבעת הריבית עליו. מנגנון קביעת הריבית מאפשר למחזיקים באיגרת ולמעוניינים לרכוש אותה למסור את הריבית שהם דורשים על האיגרת. במקרה שהריבית שהציעו נמוכה או שווה לריבית הסגירה של המכרז, הם ירכשו את האיגרת או ימשיכו להחזיק בה, ואם הריבית שהציעו גבוהה מריבית המכרז, לא תתקבל הצעתם והם ימכרו את האיגרת בערכה הנקוב לזוכים במכרז.

המכשיר הפיננסי, שפותח בסוף שנות ה-80, נהנה מנזילות גבוהה, אך בקיץ 2007 בוטלו מכרזי ריבית משום שהיקף הביקושים היה נמוך משמעותית מהכמות שהוצעה ומשום שלמנפיק ה-ARS ולבנקאי שהיה המתווך בהנפקה לא היתה התחייבות פורמלית לעשות שוק במכשיר. היות שהמכרזים על איגרות אלו לא חודשו ממחצית 2007, החליטה טבע לסווג איגרות אלו כהשקעה לזמן ארוך ולבצע הפרשה לירידת ערך בגינן.

חברות ישראליות אחרות גם הם השקיעו באיגרות החוב מסוג זה ורשמו ירידת ערך בגינן מה שעשוי להוביל לפיצויים נוספים בתחום. ויסוניק הודיעה היום על קבלת סכום של 3.2 מיליון דולר בגין תביעה דומה מקרדיט סוויס. גם אורמת נמנית עם אחת החברות שהשקיעו באג"ח המורכב.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully