וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריביות על הלוואות בין בנקאיות באסיה עולות בשל חששות מהחמרה במשבר האשראי הגלובלי

עפרה שלו

27.10.2008 / 12:01

הריבית על הלוואות ל-3 חודשים בהונג קונג וביפאן עולות


הריביות על הלוואות בין בנקאיות באסיה עולות על רקע חששות מהחמרה במשבר האשראי הגלובלי. החלטת הממשלות והבנקים המרכזיים ברחבי העולם להזרים טריליוני דולרים כדי להחיות את פעילות ההלוואות אינה מצליחה להפיג את חששות הבנקים משמיטת חובות, והם נמנעים ממתן הלוואות.

הריבית על הלוואות ל-3 חודשים בהונג קונג, המכונה היבור, עלתה ב-0.45% ל-3.74% - העלייה החדה ביותר מאז 18 בספטמבר. הריבית על הלוואות ל-3 חודשים ביפאן עלתה ל-0.886% - השיעור הגבוה ביותר מאז מארס 2008.

גם הריבית על הלוואות יומיות בהונג קונג רשמה עלייה בפעם הראשונה זה שבועיים. היא עלתה ב-0.14% ל-0.989%, לאחר שראש הבנק המרכזי של העיר אמר כי מחנק האשראי החל לפגוע במוסדות פיננסיים מקומיים.

"שוק ההלוואות הבין בנקאיות עדיין חנוק, משום שהפחדים וחוסר הוודאות לא נעלמו", אמר לבלומברג אדם קאר, כלכלן בכיר ב-ICAP אוסטרליה. "עלות ההלוואות הפרטיות נותרה גבוהה גם לאחר שהממשלות סייעו לבנקים והבנקים המרכזיים ברחבי העולם הורידו ריביות בצורה מתואמת".

שוקי האשראי קפאו לאחר שבנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס קרס ב-15 בספטמבר, ובנקים אחרים ברחבי העולם נכנסו לקשיים. הממשלות החליטו להזרים כסף ישירות לשוקי ההלוואות הבין בנקאיות כדי למתן את מחנק האשראי.

בסוף השבוע שעבר גדלו עלויות ההלוואות בארה"ב ובאירופה, וקיזזו את הירידות שנרשמו בעקבות הפעולות הממשלתיות השונות. הריבית על הלוואות בין בנקאיות יומיות בדולרים עלתה ב-24 באוקטובר ב-0.75% ל-1.28%. הריבית על הלוואות ל-3 חודשים בלונדון, המכונה ליבור, ירדה ב-0.2% ל-3.52%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully