וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הולך וגדל

אופיר בר-זהר

27.10.2008 / 13:20

הרשות להגבלים עסקיים אישרה את העסקה, שבמסגרתה קשת תרכוש 45% מערוץ 24. מימד תקבל אופציה לשלוש שנים למכירת יתרת אחזקותיה לקשת

עסקה לרכישת 45% מערוץ 24 על ידי זכיינית ערוץ 2, קשת, אושרה על ידי רשות ההגבלים העסקיים. הרשות אישרה את העסקה ב- 22 באוקטובר 2008, לאחר התייעצות בוועדה לפיטורים ומיזוגים. את הבדיקה ניהל היועץ המשפטי של המשרד, בועז גולן, זאת מאחר והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, נשואה לאייל קן, מבעלי חברת מימד המחזיקה בערוץ 24. במסגרת העסקה תרכוש קשת 45% מערוץ 24, ומימד תקבל אופציה לשלוש שנים למכירת יתרת אחזקותיה בחברה לקשת. במקרה של מימוש האופציה תגיע קשת לבעלות של 89% בערוץ.

בהודעה שפירסמה הרשות להגבלים עסקיים נכתב, כי "ברשות נבדקו שני חששות תחרותיים אפשריים כתוצאה מהמיזוג: הקטנת מגוון התוכניות המשודרות לצופים, וכן הפיכתה של שידורי קשת לגוף דומיננטי בקרב זכייניות הטלוויזיה המסחרית, בעל יכולת להפעיל כוח חד צדדי מול הגופים המפרסמים".

אולם, לפי בדיקת הרשות הוחלט כי "לנוכח היקפי הפעילות הנמוכים יחסית של ערוץ 24, כפי שבאים לידי ביטוי בשיעורי הצפייה בערוץ ובהכנסותיו, ובשים לב לתחרות בין שידורי קשת לשאר בעלי הזיכיון, אין חשש ממשי לפגיעה בתחרות. מאחר שהמיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות הוחלט לאשרו".

למה צריכה קשת לרכוש ערוץ מפסיד?

בעת שעלה נושא הרכישה לראשונה, בספטמבר האחרון, מסרו מקורבים כי מצבו של ערוץ המוסיקה היה גרוע וחבירתו לקשת תציל אותו מסגירה. יוסי סטרוגו, מנכ"ל קבוצת מימד, אמר כי "ערוץ המוסיקה הוא אחד משני הערוצים היעודים הבודדים שעלו לאוויר, ועל אף הצלחותיו הוא סובל משינויים רבים בסביבתו העסקית והרגולטורית המאיימים על עצם קיומו. החבירה לקשת הינה תנאי חשוב ביותר להישרדותו של הערוץ ובתוך כך בקידום התרבות והמוסיקה הישראלית".

ומדוע צריכה קשת לרכוש ערוץ מפסיד? גורמים בתחום התקשורת מסבירים כי "המומחיות של קשת היא למכור חבילות פרסום בטלוויזיה, באינטרנט ובסלולר, ועכשיו תהיה לה עוד זרוע לעשות כן". כך תוכל הזכיינית להציע כחלק מחבילות הפרסום והתוכן השיווקי שהיא משווקת גם סגמנט פרסום בערוץ 24, מהלך שעשוי לשפר משמעותית את המצב הכלכלי של הערוץ. לדברי אחד הגורמים, העסקה המתגבשת תאפשר שיתופי פעולה לא רק בתחום הפרסום והתוכן השיווקי, אלא גם בתחום התוכן.
"לקשת יש המון תוכן על המדף והם יוכלו לשלב אותו בערוץ 24. החל בשידורים חוזרים של תוכניות וארכיונים כמו 'השיר שלנו' או עונות של 'כוכב נולד', וכלה בתוכניות שישודרו ויקודמו בשתי הפלטפורמות", טוען אותו גורם.

כמו כן, ייתכנו שיתופי פעולה והפניות צולבות בין אתרי אותם ערוצים. בנוסף מעריכים בשוק כי ייתכן שחלק מהרכישה לא יתבצע תמורת כסף, אלא בהחלפת שירותים כמו זמן פרסום לקידום ערוץ המוסיקה בערוץ 2. גורם נוסף בתחום דחה את הטענות על מכירת פרסום משותפת, וטוען כי מדובר בהתחמשות בנכסים לקראת מיזוג מסתמן בין קשת לרשת. לדבריו, קשת לא מונעת מהיגיון כלכלי דווקא, אלא מרצון לצבור כמה שיותר נכסים וערוצים לקראת מיזוג מסתמן בין זכייניות ערוץ 2, ורצון להגיע למעמד חזק יותר מהזכיינית השנייה. יש להניח שקשת מעוניינת להחזיק גם בנכס ה"נדל"ני" - מספר 24 בשלט - הקרוב ברשימת הערוצים לערוץ 22.

ערוץ מוסיקה 24 החל את שידוריו ביולי 2003. קבוצת מימד, זכתה במכרז להפעלתו, זאת לאחר שהתחייבה לשדר אך ורק מוסיקה ישראלית (בניגוד להצעה של הקבוצה המתחרה בראשות המפיק חיים סלוצקי שרצה לשלב גם מוסיקה זרה). בעלי הערוץ הם קבוצת מימד בראשות אייל קן וזאב מוזס. הקבוצה מחזיקה בערוצים ביפ, הופ והופ קטנטנים, נשיונל ג'אוגרפיק ו-ESPN.

  • עוד באותו נושא:
  • קשת
  • ערוץ 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully