וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסט אריה טל מספרינט: מדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 - על סף מיתון 2001

TheMarker

27.10.2008 / 13:39

המדדים רחוקים רק ב-8%-10% מרמות אלה השורה התחתונה על פי טל היא: הישארו דפנסיבים



"המדדים המובילים כמו מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500, צפויים לבחון בקרוב את רמות השפל של המיתון הקודם. הם רחוקים רק ב-8%-10% מרמות אלה". כך העריך היום האנליסט אריה טל מבית ההשקעות ספרינט. השורה התחתונה על פי טל היא: הישארו דפנסיבים.



היום ייפתח שבוע המסחר בארה"ב לאחר שבשבוע שעבר המדדים המובילים ירדו בשיעורים של בין 5% ל-9% על רקע המשך חששות המשקיעים מהשלכותיו של המשבר הפיננסי.



הדומיננטיות של חוסר האמון בקרב המוסדיים והפאניקה והחששות בקרב הציבור עדיין נותנים את אותותיהם בשווקים הפיננסיים. חוסר האמון של המוסדיים ובעיקר של המערכת הבנקאית ניכר בעיקר בריביות הלייבור ובמרווחי ה-TED (המרווח בין האג"ח חסר הסיכון של ממשלת ארה"ב לבין ריבית הליבור המשקפת את סיכוני האשראי של המלווים), כאשר חששות הציבור מתבטאים בתנודתיות בשוק המניות, ומקבלים ביטוי במדד ה-VIX הנמצא כיום ברמות שיא.



מחירי המניות והסחורות ממשיכים לצנוח כאשר הדולר והיין היפאני מתחזקים. הסנטימנט בקרב המשקיעים ממשיך להתדרדר על אף האינדיקאטורים הטכניים המעידים על מכירות יתר ומכפילים אטרקטיביים.



אי הוודאות לגבי הכלכלה הריאלית ממשיכה לשלוט ושוק האשראי העולמי עדיין קפוא, מחירי הבתים נופלים בכלכלות הגדולות, ושוקי התעסוקה והצריכה הפרטית ממשיכים להיחלש. השבוע יפורסמו נתוני התוצר והצריכה הפרטית אשר ייתנו ביטוי לתנאים הכלכליים הנוכחיים.



התוצר צפוי להעיד על התכווצות כלכלית בשיעור של 0.5% כאשר הצריכה הפרטית צפויה לרדת בשיעור של 2.5% המשמעות של זה בטווח הקצר היא שקובעי המדיניות ימשיכו לעבוד קשה בזמן הקרוב כדי לחפש פתרונות יצירתיים ויעילים בכדי להחזיר את האמון בקרב ציבור המשקיעים.



המשך הורדות ריביות אגרסיבית, הזרקות פיסקאליות, גיוסי הון במגזר הפיננסי, ערבויות ממשלתיות למערכת הבנקאית כדי להפשיר את שוק האשראי. להערכת ספרינט, התנודתיות בשווקים צפויה להימשך לפחות בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully