וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפיננסים פוגע גם בפרסום המקוון: ההוצאות על פרסום באינטרנט צומחות - אך לאט יותר

ניו יורק טיימס

27.10.2008 / 13:16

בארה"ב ובבריטניה נרשמת האטה חדה בצמיחה של הפרסום המקוון


מאת אריק פאנר, "ניו יורק טיימס"

האם לאחרונה אתם לוחצים על "סגור" לעתים קרובות יותר על מנת לחדור את הפרסומות המפריעות לכם לגלוש באינטרנט? אם כן, הסיבה לכך היא שאתרים רבים מנסים למשוך יותר מפרסמים - תסמין נוסף של ההאטה בצמיחה המטורפת שהיתה בהוצאות על פרסום מקוון.

עד לאחרונה, לא היה קשה למשוך כספים לאינטרנט. ההוצאות על פרסום מקוון זינקו בשיעורים של 30% ומעלה. כולם - מאתרי ווב 2.0 ועד לענקי המדיה הלא-מקוונת - ניסו לגרוף נתח מעוגת הפרסום. אנליסטים מסוימים אף העריכו כי הפרסום המקוון עשוי לגלות חסינות בפני השפעות מחנק האשראי העולמי, בעוד שהכסף זורם מהעיתונות, מהטלוויזיה ומהרדיו לכיוון האינטרנט.

אך כעת כבר ברור כי גם הפרסום באינטרנט סופג מכה קשה מהמשבר הכלכלי. אמנם ההוצאות על פרסום עדיין גדלות - אך הצמיחה הואטה בחדות, לשיעורים דו-ספרתיים נמוכים, גם בשווקים מרכזיים כמו ארה"ב ובריטניה. סוגים מסוימים של פרסום מקוון סופגים מכה קשה אף יותר. "מה שקורה בכלכלה פוגע בצמיחה הרבה מהמשוער לפני חודשים ספורים", אמר איאן מוד, אנליסט בחברת אנדרס אנליסיס.

ההאטה חדה במיוחד בבריטניה, השוק המתקדם ביותר בפרסום מקוון. כ-20% מההוצאות על פרסום בבריטניה מושקעים באינטרנט - יותר מכל מדינה אחרת, וכפליים מהממוצע העולמי. ההכנסות מפרסום מקוון בבריטניה כמעט משתוות לסך ההכנסות מפרסום מקוון בגרמניה, בצרפת ובאיטליה יחדיו.

באנדרס אנליסיס עדיין צופים גידול של 18.5% בהוצאות על פרסום מקוון בבריטניה השנה, אך זהו מחצית משיעור הצמיחה שנרשם ב-2007. מרבית הצמיחה נרשמה בקטגוריית פרסום אחת: פרסום צמוד חיפוש. במחצית הראשונה של השנה, 58% מההוצאות על פרסום בבריטניה הלכו לתחום החיפוש, לפי חברת פרייסווטרהאוס קופרס. גוגל גרפה 87% מסכום זה, לפי חברת Efficient Frontier. פרסומות המכסות את המסך, לעומת זאת, גרפו סכום נמוך בהרבה בחצי השנה הראשונה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה - 497 מיליון דולר, לעומת 575 מיליון דולר בשנה שעברה, לפי חברת המידרוג נילסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully