וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.3 מיליון מבקרים הגיעו לישראל בחודשים ינואר-ספטמבר - גידול של 38% לעומת התקופה המקבילה

עירית רוזנבלום

27.10.2008 / 13:30

העלייה הגבוהה ביותר בלינות תיירים נרשמה בטבריה -גידול של 117% בהשוואה לספטמבר אשתקד לכ-67 אלף לינות



בחודש ספטמבר נרשמו במלונות בארץ כ-763 אלף לינות תיירים, עלייה של 49% לעומת ספטמבר אשתקד, כך מפרסמת המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל.



בחודשים ינואר-ספטמבר הגיעו לישראל למעלה מ-2.3 מיליון מבקרים, גידול של 38% לעומת התקופה המקבילה. 1.6 מיליון מבקרים הגיעו לישראל דרך האוויר (גידול של 24%), מתוכם 25 אלף הגיעו בטיסות ישירות לאילת (גידול של 15%). כ-340 אלף איש ביקרו בישראל למשך יום אחד, מבלי ללון בארץ - פי 2.4 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי הגדרת ארגון התיירות העולמי, תייר הוא רק מי שנשאר לפחות 24 שעות ביעד בו ביקר.



המספר הגבוה ביותר של לינות תיירים נרשם בירושלים: 256 אלף לינות -גידול של 31% לעומת ספטמבר 2007; בת"א נרשמו כ-175 אלף לינות - גידול של 40% בהשוואה לספטמבר אשתקד.



העלייה הגבוהה ביותר בלינות תיירים נרשמה בטבריה - 117% גידול בהשוואה לספטמבר אשתקד לכ-67 אלף לינות. בים המלח נרשמו כ-52 אלף לינות - גידול של 83%; באילת נרשמו כ-42 אלף לינות - עלייה של 80%; בחיפה נרשמו כ-19 אלף לינות - עלייה של 69%, בקיבוצים נרשמו כ-43 אלף לינות - עלייה של 6%.



בלינות הישראלים חלה בספטמבר השנה עלייה מפתיעה של 6% והן הסתכמו בכ-1.1 מיליון. זאת, למרות העובדה שאשתקד חלו מרבית חגי תשרי, בהם ממלא עם ישראל את המלונות, בספטמבר, ואילו השנה החגים חלו רק באוקטובר. במספר הלינות הכולל, שהגיע ל-1.84 מיליון, חלה עלייה של כ-20% לעומת ספטמבר אשתקד. תפוסת החדרים הארצית בספטמבר עמדה על כ-69% - גידול של 27% ביחס לספטמבר אשתקד.



כמחצית מלינות הישראלים בספטמבר נרשמו באילת: כ-549 אלף לינות (גידול של 10% לעומת ספטמבר אשתקד).תפוסת החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ-81%.



בחורף הקרוב חוזרים התיירים לאילת: 18 טיסות שכר יפעלו לאילת בעונת החורף הקרובה ממדינות אירופה השונות, בהן: גרמניה, צרפת, אנגליה, רוסיה, פולין ופינלנד. מדובר בגידול של למעלה מ- 300% לעומת חורף 2007/2008, בו הופעלו 5 טיסות ישירות לאילת.



פעילותו של משרד התיירות להרחבת קיבולת התעופה לאילת נעשית לצד פעולות אחרות של המשרד, אשר העניק רשת ביטחון והסכמי שיווק לכל חברה המפעילה טיסות שכר ישירות לאילת. כן החל המשרד לאחרונה בסדרת קמפיינים לקידום התיירות לישראל בכלל ולאילת בפרט ממדינות מהן יוצאות טיסות שכר ישירות לאילת.



לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל תפוסת המלונות הקרובה ל-70% בהחלט קרובה לתפוסה המקובלת במוקדי תיירות בינלאומיים מבוקשים. לדבריו "חשוב לזכור כי בספטמבר 2008 נמצא העולם כבר בעיצומו של המשבר הכלכלי, שלשמחתנו לא התבטא בביקושים לישראל. ללא ספק נראה כי תרומת תעשיית התיירות לגידול בצמיחה במשק הישראלי בשנה מאוד בעייתית כמו 2008 תהיה משמעותית ביותר. בטיפול לאומי נאות ובהקצאת משאבי שיווק נכונים, יכולה התיירות להוסיף ולתרום לצמיחה הכלכלית של ישראל גם ב-2009, שצפויה להיות שנה כלכלית מאתגרת".



שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא ציינה כי אילת מתמודדת עם אתגרים תיירותיים לא פשוטים, אשר מקבלים משנה תוקף לנוכח ההשקעות האדירות בעברו האחר של המפרץ. "אילת עומדת במקום גבוה בסדר העדיפויות של המשרד, כאשר הרחבת קיבולת התעופה לעיר, הנה רק פעילות אחת של המשרד ולצידה מקיים המשרד הכנסת סיטונאי תיירות חדשים, עריכת ימי עיון לסוכני נסיעות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully