וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: התייצבות שער הפרנק השוויצרי תסמן רגיעה כוללת בהתחזקות הדולר

TheMarker

27.10.2008 / 15:33

הצפי של אנליסט המט"ח אילן דנצינגר לשבוע המסחר הקרוב הוא מחיר של 50 דולר לחבית נפט אולם להערכתו לא עתיד שער הנפט להתייצב על שער זה



הצפי של אנליסט המט"ח אילן דנצינגר לשבוע המסחר הקרוב הוא מחיר של 50 דולר לחבית נפט אולם להערכתו לא עתיד שער הנפט להתייצב על שער זה. למרות הירידה המהירה משער של 3.90, הצמד דולר ושקל עדיין צמוד למגמת התחזקות הדולר העולמית. התנודתיות חזקה מאוד והפרש של 10 אגורות בין מחיר גבוה לנמוך יומי הוא עדיין דבר שבשגרה.



צמד היורו דולר ממשיך בצניחה החופשית, רמת 1.25 שהחזיקה ביום ו' נפרצה הלילה מטה עם תחילת המסחר בבורסות אירופה. קצב הירידה מתגבר ואין סימנים לעצירת התחזקות הדולר בינתיים. לאחר שביום שישי קבע הצמד הדולר והיין תחתית בשער של 90.95 הוא נע בעצבנות הלילה והבוקר בין רמות של 92 ל- 94 דולר ליין. הכיוון הוא מטה וקשור להמשך נפילות אפשרי בוול סטריט.



צמד הליש"ט והדולר עמד בסיום שבוע המסחר על שער היה 1.59, הלילה והבוקר הוא כבר ב-1.5360. הדולר ממשיך להתחזק אך הקצב איטי בהרבה מהמטבעות האירופאיים האחרים. במידה ולא יצליח הצמד הפרנק שוייצרי דולר לטפס מעל 1.1750 יתכן וזה יסמן גם מהלך רגיעה במטבעות האחרים.



הדולר התחזק ביום ו' כפי שלא התחזק מעולם ביום אחד מול רוב המטבעות העיקריים. צמצום תפוקות הנפט על ידי אופ"ק לא גרמה למחיר הנפט לסטות מכיוון הירידה והנפט ננעל בתום שבוע המסחר במחיר של 64.15 דולר לחבית.



לאחר שבשבועות האחרונים קרסה המערכת הבנקאית באיסלנד, ניסו מנהיגי הכלכלה העולמית למצוא פתרון לבעיה. בשני העשורים האחרונים ניסתה איסלנד להפוך ממדינת דייגים למדינת ברוקרים ואשפים פיננסיים. הנסיון נכשל ובשבוע שעבר פנה ראש הממשלה, גייר הארדה, לקרן המטבע הבינלאומית בבקשת סיוע של 2 מיליארד דולר.



לחבילת סיוע זו יתווספו עוד כ-4 מיליארד דולר של הלוואות ממדינות אחרות בעולם. ברגע שתאשר קרן המטבע את הסיוע לאיסלנד, כנראה בשבוע הבא, תצא לדרך תכנית ייצוב כלכלית שמטרתה להחזיר את האמון במערכת הבנקאית ובמטבע האיסלנדי.



גם אוקראינה תקבל סיוע מקרן המטבע הבינלאומית. המדינה שזכתה לעצמאות בשנת 1991 אך לא הצליחה בינתיים להגיע לעצמאות כלכלית תקבל הלוואה של 16.5 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית. ההלוואה היא לשנתיים שבהן מקווים תובטח היציבות הפיננסית במדינה.



לאחר שתכנית החילוץ האמריקאית התרחבה כשהפדרל ריזרב הודיע כי בכוונתו לרכוש עד 600 מיליארד דולר באג"ח קונצרניות שזמן הפרעון שלהן הוא עד 90 יום, ההערכות הן כי יתכן שחבילת הסיוע תורחב גם לחברות ביטוח.



לקראת פסגת וושינגטון באמצע נובמבר נערכה בסוף השבוע בשנחאי פסגה אירופאית-אסייתית מקדימה. מנהיגי המדינות דנו בצעדים להגברת הרגולציה והפיקוח על המוסדות הפיננסיים וקראו למוסדות פיננסיים כמו קרן המטבע הבינלאומית להצטרף לסיוע לייצוב המערכות הפיננסיות בעולם. ספק אם יהיה קל לתרגם את המילים למעשים.



התמ"ג בבריטניה שפורסם ביום שישי ירד לשפל חסר תקדים. הצפי עמד על ירידה של 0.2%. בפועל קטנה הצמיחה ברבעון השלישי ב-0.5% וחיזקה את דברי מרווין קינג מיומיים קודם כי הכלכלה הבריטית נמצאת כבר במיתון.



נפט (ספוט: 61.80)



שבוע המסחר נפתח הבוקר בצניחה נוספת של מחיר הנפט. המהלך בעיצומו והמחיר כבר מתקרב ל-60 דולר לחבית. תנודתיות עדיין צפויה.



החלטת מדינות אופ"ק (ארגון המדינות המייצאות נפט) מיום שישי להקטין את תפוקות הנפט ב-1.5 מיליון חביות, לא השפיעה במאום על מחיר הנפט ודומה כי מחיר של 50 דולר לחבית יגיע, גם אם רק לבחינה קצרה.



דולר/שקל (ספוט: 3.8520)



למרות הירידה המהירה משער של 3.90, הצמד דולר ושקל עדיין צמוד למגמת התחזקות הדולר העולמית. התנודתיות חזקה מאוד והפרש של 10 אגורות בין מחיר גבוה לנמוך יומי הופך לדבר שבשגרה. למרות שרמת 4.00 נראית כבר כאן היזהרו מתיקון עולמי שעשוי להפוך התמונה על פיה.



יורו/דולר (ספוט: 1.2380)



הצמד ממשיך בצניחה החופשית, רמת 1.25 שהחזיקה ביום ו' נפרצה הלילה מטה עם תחילת המסחר בבורסות אירופה. קצב הירידה מתגבר ואין סימנים לעצירת התחזקות הדולר בינתיים. במידה ויתחיל תיקון התנגדות יכולה להיות בשער של 1.25. אופי המסחר בטווח הקצר, הבינוני והארוך צפוי להיות דובי.



דולר/יין (ספוט: 92.40)



לאחר שביום שישי קבע הצמד תחתית בשער של 90.95 הוא נע בעצבנות הלילה והבוקר בין רמות של 92 ל- 94 דולר ליין. הכיוון הוא מטה וקשור להמשך נפילות אפשרי בוול סטריט. תמיכה ראשונה נמצאת בשער של 92.30. לאחריה התחתית ב-90.95. התנגדות ראשונה נמצאת ב-94.50. אופי המסחר בטווח הקצר הבינוי והארוך דובי.



ליש"ט/דולר (ספוט: 1.5360)



צמד הליש"ט והדולר עמד בסיום שבוע המסחר על שער היה 1.59, הלילה והבוקר הוא כבר ב-1.5360. מרבית האתרים הכלכליים מתואר היחס בין שני אלו כרכבת הרים בדרכה מטה. תמיכה ראשונה נמצאת בשער של 1.5250, השפל מיום ו'. אופי המסחר בטווח קצר, הבינוי והארוך: דובי.



דולר/פרנק שווייצרי (ספוט: 1.1690)



לאחר שקבע שהצמד קבע ביום ו' פסגה חדשה על שער של 1.1750 הוא ניתר ממנה בתנודתיות ל-1.15 ומשם שב וטיפס בשלהי המסחר ביום ו' ל-1.17 באזור זה הוא ממשיך לדשדש הבוקר.



הדולר ממשיך להתחזק אך הקצב איטי בהרבה מהמטבעות האירופאיים האחרים. במידה ולא יצליח הצמד לטפס מעל 1.1750 יתכן וזה יסמן גם מהלך רגיעה במטבעות האחרים, אך לא הייתי מסכן את הוני בעסקאות שורט ללא נקודות עצירה צפופות. התנגדות ראשונה בטווח היומי ממוקמת ב-1.1750, תמיכה בטווח הקצר נמצאת בשער של 1.1585 ומתחתיה רמת 1.1490. אופי המסחר בטווח קצר, הבינוני והארוך: שורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully