וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהרו מהונאות: אתר רוסי מתחזה לאתר המועצה לצרכנות וגונב פרטים אישיים על אזרחי ישראל

טל לוי

27.10.2008 / 15:37

האתר הרוסי מציג בעמוד הבית עצומה הקוראת להלחם בעמלות הבנקים ועד כה שאב פרטים של 24 אלף גולשים


הזהרו מהונאות: אתר בבעלות רוסית מתחזה לאתר המועצה לצרכנות ומוציא פרטים של ישראלים רבים. מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג, הגיש הבוקר הגיש תלונה למשטרה בעניין.

במסגרת עצומה שערכה המועצה בעניין עמלות הבנקים, פירסמה המועצה לצרכנות מודעה הקוראת לציבור לחתום על פנייה אל הפיקוח על הבנקים. המועצה לא ביקשה מהציבור למלא כל פרטים אישיים, למעט שם ושם משפחה. אולם, אתר, שבעליו מתגורר במוסקבה ופועל באמצעות שרת המצוי ככל הנראה בסינגפור, העלה עצומה דומה ששם הוא מבקש מאזרחים לחתום על העצומה ואף מבקש מהם פרטים אישיים כמו שם, מספר טלפון נייד, כתובת דואר אלקטרוני ושם הבנק. ככל הידוע, עד כה הצליח האתר לאסוף 24 אלף רשומות שכאלה.

המועצה לצרכנות אכן יזמה מהלך של חקיקה ציבורית ופנתה לציבור ב"צו גיוס צרכני" במטרה להביא לביטול עמלות העו"ש הבסיסיות. הציבור מתבקש לשלוח למפקח על הבנקים עצומה הנושאת את השם והלוגו של המועצה לצרכנות. העצומה מפורסמת באתר האינטרנט של המועצה וצרכנים רבים שולחים את הקישור לאתר המועצה באמצעות המייל. אולם, המועצה לצרכנות מבקשת מהאזרחים להזדהות בשמם בלבד ולא דורשת פרט מזהה אחר.

מי שימלא את הפרטים באתר האינטרנט הרוסי מקבל בתמורה את מספר הצרכנים אשר מסרו את פרטיהם מפולגים לפי שמות הבנקים. במועצה לצרכנות מדגישים כי איש לא ביקש וכמובן לא קיבל רשות המועצה לעשות שימוש בשמה או בפרסומיה, מכאן החשש כי השימוש נועד להוציא מידע אישי מציבור גדול של אזרחי המדינה שלא יחששו למסור מידע רגיש (בהתבסס על מוניטין המועצה לצרכנות ומטרותיה)" ועלולים להיפגע כתוצאה מכך.

לשם הבהרה, מסבירים במועצה לצרכנות כי כתובת האתר שלהם היא: http://www.consumers.org.il. כתובת האתר המזוייף, אשר כאמור אינו קשור למועצה לצרכנות ואשר מופעל על ידי אלמוני המתגורר במוסקבה היא: nonstopt.in.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully