וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית קבוצת דלק צונחת ב-15%; בכלל פיננסים חתכו את ההמלצה למניה ל"תשואת שוק"

טל לוי

27.10.2008 / 15:53

האנליסט יובל בן זאב הוריד את מחיר היעד למניה ב-28% ל-360 שקל בלבד: "עדיף להשקיע בחברות הבנות"


מניית , שבשליטת יצחק תשובה, צונחת בשעה זו בשיעור חד של 15% ובסה"כ ירדה מתחילת השנה ב-70%. האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים הוריד הבוקר את המלצתו למנייה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", ואף הוריד את מחיר היעד למניה מ-500 שקל ל-360 שקל בלבד. מדובר במחיר הגבוה ב-24% ממחיר המניה הבוקר.

בחודש ספטמבר חששו המשקיעים לאיתנותה הפיננסית של החברה והמניה איבדה בחודש זה 29% לעומת ירידה של 11% במדד ת"א 25. עם זאת, בן זאב נפגש עם אנשי החברה מספר פעמים והגיע למסקנה כי די ביתרות המזומנים שלה בכדי לצלוח בשלום את השנתיים הקרובות.

בן זאב מציין כי למרות שמבחינה פיננסים החברה ערוכה לעבור את המשבר הנוכחי, הוא מעריך כי יקח זמן עד שנראה התאוששות במחיר המניה. כחברת אחזקות, "קבוצת דלק נפגעת מכל כיוון אפשרי" כותב בן זאב, ולכן הוא מעדיף השקעה בחברות הבנות.

הסיבה לכך היא ששווי החברות הבנות של קבוצת דלק נחתך בצורה חדה בחודש האחרון: מניית איבדה 26%, מניית דלק US צנחה ב-50%, הפניקס איבדה 25%, נחלשה ב-30% ומניית ירדה ב-40%. לעומת זאת, מניית קבוצת דלק עצמה רשמה באוקטובר תשואת יתר של 12% על פני מדד ת"א 25 ותשואה של עשרות אחוזים על פני החברות הבנות. הפער בין שוויה של קבוצת דלק לשווי החברות הבנות מניב את המסקנה כי עדיף להשקיע בחברות הבנות ולא בחברה האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully