וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק רכב קרסה ב-50% בחודשיים וכלל פיננסים מעלים המלצה: "למרות התחזקות הין קנו דלק רכב"

נתן שבע

27.10.2008 / 15:58

בן זאב מעריך כי על התחזקות הין מפצה חלקית התחזקות היורו; מחרי היעד גבוה ב-46% ממחיר המניה


נופלת היום בעוד שמונה אחוזים ורושמת ירידה של כמעט 50% מתחילת אוגוסט. "שוק הרכב בהמתנה לינואר, שער הין מתחזק (עלה ב-30% בחודש האחרון אל מול השקל) ובכל זאת קנו דלק רכב", מציין מנהל מחלקת המחקר, יובל בן זאב מכלל פיננסים שמעלה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 39 שקל - 46% מעל מחירה של המניה הבוקר בפתיחת המסחר.

"חברה טובה שתצליח להתמודד עם האתגרים בשוק שכוחה היחסי בו יגדל. החברה טובה מספיק למנכ"ל - טובה גם בשבילנו, כותב בן זאב בהתייחס לכוונת המנכ"ל גיל אגמון לרכוש מניות נוספות של החברה המייבאת את רכבי מאזדה ופורד.

"ההאטה הכלכלית תביא להאטה במכירות אולם לא נראה ששוק הרכב ייעצר. הצפי לירידת מחירים בינואר הוביל לעצירה כמעט מוחלטת במכירות כלי הרכב ברבעון האחרון של 2008. בשנה הבאה ירדו מכירות כלי הרכב אך שוק הרכב החדש לא ייקפא. אחת הסיבות לכך הוא הגיל הממוצע של מצבת כלי הרכב", מציין בן זאב.

עד לפני חודש היה נראה כי עדכון קבוצות השימוש בינואר(הנחה במיסוי) יביא לירידה חדה במחירי הרכב בשיעור ממוצע של 6%. ניתוח השינוי בשערי החליפין, נכון להיום, מצביע על כך שמחירי הרכב לא יירדו ואלי אף יעלו במקצת. בעוד שהין היפאני התזחזק מתחילת השנה בכ-23% ביחס לשקל, נחלש היורו ב-14% ביחס לשקל. התוצאה - רווחיות השיא ממנה נהנתה החברה במותג מאזדה נשחקה אבל רווחיות פורד שמיובא ביורו תגדל משמעותית.

בן זאב מציין עוד כי שינוי שערי החליפין והשפעות נוספות צפויות להביא להיחלשות שתי המתחרות שלה טויוטה ויונדאי, כאשר על אובדן הכוח של מאזדה תפצה פורד. כמו כן, הירידה החדה בביקוש העולמי לרכב ובפרט אירופה ורוסיה מהווה יתרון עבור היבואנים הישראלים.

בן זאב מעריך כי למרות הרבעון הרביעי החלש מאד, שנת 2008 צפויה להסתיים ברווח של 530 מיליון שקל. גם אם שוק הרכב ייתכווץ ותירשם ירידה חדה ברווחיות, עדיין יתקבל רווח של 370 מיליון שקל בשנה הבאה. עוד הוא מציין כי במחיר הנוכחי דלק רכב תחלק דיווידנד של למעלה מ-10% על מחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully