וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי הזרים 23 מיליארד דולר לקרנות כספיות לאחר שלקוחות פדו כמעט שליש מהשקעתם

סוכנויות הידיעות

27.10.2008 / 16:30

מורגן סטנלי הזרים כספים על מנת למנוע את קריסת הקרנות הכספיות בשל המימושים הנחוצים



לקוחות מורגן סטנלי משכו כמעט שליש מכספם בקרנות כספיות בחודש שעבר, מה שאילץ את החברה לרכוש ניירות ערך בסך 23 מיליארד דולר מידי הקרנות על מנת למנוע את פירוקן. מורגן סטנלי הודיע מוקדם יותר החודש כי הפדיונות מהקרנות הסתכמו ב-46 מיליארד דולר, מרביתן מקרנות המשקיעות באג"ח קוצרניות.



הבנק הודיע כי וידא שלקרנות מספיק כסף על מנת לממן את הפדיונות, באמצעות רכישת חלק מנכסיהן. יתכן כי הבנק הסתמך על אחת מהתכניות של הבנק הפדרלי שאמורות לסייע לשוק הקרנות הכספיות, ששווייו 3.54 טריליון דולר. הבנק הפדרלי הודיע על סיוע למגזר על מנת להחזיר את האמון לתחום לאחר הפסדים בקרן הכספית הותיקה בארה"ב בחודש שעבר - ריזרב פריימרי פאנד.



אנשים פרטיים ומשקיעים מוסדיים משתמשים בקרנות כספיות על מנת לרשום תשואה עד שיזדקקו למזומנים. קרנות אלה נחשבות להשקעה הבטוחה ביותר לאחר פקדונות בנקאיים ואג"ח ממשלתיות של ארה"ב, בין היתר, כיוון שהן רוכשות אך ורק אג"ח בעלות דירוג גבוה לטווח קצר. עם זאת, קריסתו המהירה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס פגעה בתדמיתן לאחר שקרן ריזרב פריימרי הודיעה כי מחקה את ערך האג"ח שהנפיק ליהמן לחלוטין - מ-785 מיליון דולר לאפס. בעקבות זאת, ירד ערך נכסיה אל מתחת למחיר של דולר למניה, והפדיונות מהקרן הוקפאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully