וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ה-G7 הביע דאגה מ"התנודתיות המופרזת" בין - בעקבות התקרבותו לשיא של 13 שנה מול הדולר

עפרה שלו

27.10.2008 / 16:47

שרת האוצר של צרפת אמרה כי אין בכוונת ארגון המדינות המתועשות להתערב בשער המטבע ולמכור ין


שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, אמרה כי אין בכוונת ה-G7 להתערב בשער המטבע ולמכור ין, לאחר שמוקדם יותר היום נמסר מהארגון כי התנודתיות המופרזת במטבע היפאני עשויה לאיים על היציבות הפיננסית, ושר האוצר של יפאן אמר כי המדינה מוכנה לפעולה.

ה התחזק זה יום המסחר ה-5 בצריפות מול הדולר, ונסחר סביב שיא של 13 שנה. הין עלה ב-1.5% ל-92.91 ין לדולר, לעומת 94.32 ין לדולר ב-24 באוקטובר.

"במהלך 48 השעות האחרונות היה מסחר ברוטלי בין, המשקף תנודתיות רבה", אמרה לגארד בראיון לבלומברג ניוז. "אנו רוצים להביע תמיכה בהתערבות אפשרית של רשויות יפאן, בידיעה שתהיה זו התערבות של יפאן בלבד", אמרה. לשאלה האם ארגון 7 המדינות המתועשות מתכוון למכור את הין, לאחר שעלה לשיא של כ-13 שנה מול הדולר, השיבה לגארד בשלילה.

ממשלת יפאן שוקלת לרכוש מניות של בנקים מקומיים כדי לנצל את הירידה החדה בערכן ולהזרים הון למערכת הפיננסית. מניות הבנקים המשיכו היום את מגמת הירידה של הימים האחרונים, בעקבות דיווח עיתונאי שהראה כי המוסדות הפיננסים במדינה זקוקים לעירוי הון שיכסה על ההפסדים בשווקים.

מתחילת החודש צנח מדד ניקיי של המניות המובילות בבורסת טוקיו ב-33%, לאחר שהתחזקות הין כירסמה ברווחי יצואניות. כך לדוגמה סוני, החברה השנייה בגדולה לעולם למוצרי אלקטרוניקה לצרכנים, חתכה בשבוע שעבר את תחזית הרווח השנתית שלה ב-38%. התחזקות הין מוסברת בעמידותה היחסית של יפאן אל מול המשבר הכלכלי העולמי, ובעקבות מכירת נכסים שנרכשו באמצעות הלוואות מבנקים יפאנים. הריבית ביפאן היא הנמוכה מכל המדינות המתועשות ועומדת על 0.5% בלבד.

"הרשויות היפאניות חשבו שיש להתייחס אל העניין כאל אינטרס משותף של מדינות ה-G7", אומר טומוקו פוג'י, ראש מחלקת אסטרטגיה וכלכלה בסניף בנק אוף אמריקה בטוקיו. "אחרת השווקים היו חושבים שמדובר בבעיה ספציפית של יפאן, ואזי השפעת התערבות אפשרית של הממשלה היפאנית במסחר במט"ח תהיה פחותה בעוצמתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully