וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: הדולר צפוי להיסחר בתנודתיות גבוהה בטווח הקצר והלהתחזק בטווח הארוך

TheMarker

27.10.2008 / 16:59

התחזקות הדולר תימשך בחודשים הקרובים ותיתמך בעובדה שהדולר עדיין נמוך משוויו על פי כוח הקנייה ובצמצום הצפוי בגירעונות הסחר



הדולר צפוי להיסחר בתנודתיות גבוהה בטווח הקצר, כך מעריכים היום כלכלני בנק לאומי. מצד אחד יוסיף שער הדולר להיתמך ברמת שנאת הסיכון הגבוהה בשווקים, אך מן הצד שני, לנוכח התחזקותו המואצת בפרק זמן קצר יהיה שער הדולר רגיש לתיקונים קצרי טווח מטה (היחלשות הדולר), כנגד המגמה העיקרית.



באשר לטווח הארוך יותר, בבנק צופים כי התחזקות הדולר תימשך בחודשים הקרובים ותיתמך בעובדה שהדולר עדיין נמוך משוויו על פי כוח הקנייה ובצמצום הצפוי בגירעונות הסחר, על רקע הפיחות המשמעותי אותו רשם הדולר עד לאחרונה וצמצום בביקושים למוצרי יבוא בתגובה להאטה החריפה המורגשת בכלכלה האמריקנית.



האינדקס הדולרי (DXY) נעל את המסחר ברמה של 86.44 (82.42 בשבוע שעבר), המשקפת התחזקות שבועית של הדולר חדה בשיעור 4.7% ביחס לסל המטבעות הכלולים בו (יורו, יין, ליש"ט, דולר קנדי, כתר שבדי ופרנק שוויצרי). מתחילת השנה מסתכמת התחזקות הדולר מול סל מטבעות בשיעור של 11.3%.



בלטו השבוע במסחר: הדולר האוסטרלי, הדולר הניו זילנדי והדולר הקנדי אשר רשמו מול הדולר האמריקני פיחות חד בשיעורים של 9.6%, 9.1% ו-7.5%, בהתאמה. היין היפאני בלט בהתחזקות ורשם מול הדולר תיסוף שבועי חד בשיעור של 7.9% על רקע אי הוודאות הגוברת והמשך סגירתן של הפוזיציות מסוג Carry-Trade.



שנאת סיכון גוברת בשווקים מחזקת את הדולר והיין. באחרונה, על רקע המשבר במערכת הפיננסית העולמית, הירידות החדות בבורסות וחשש ממיתון עולמי, נוטים המשקיעים להקטין את רמות הסיכון להן הם חשופים.



ניכרת סגירתן של הפוזיציות בהן נלקחו הלוואות בדולר אמריקני וביין יפני שהומרו בעבר למטבעות עתירי ריבית כדוגמת דולר ניו זילנדי, דולר אוסטרלי וליש"ט. סגירת פוזיציות אלה, הקרויות ,Carry Trades גורמת כמובן להיחלשות מואצת במטבעות עתירי הריבית והתחזקות מקבילה בדולר האמריקני ובין היפני.



בהקשר לליש"ט, יצויין כי מעבר להשפעת סגירת הפוזיציות כאמור לעיל, היא נפגעה גם מן הפרסום כי ברביע השלישי חלה התכווצות של 0.5% בתמ"ג, הגבוהה מהתחזיות והראשונה מזה 16 שנה.



בשל הציפיות גבוהות לקיצוץ ריבית נוסף בארה"ב כבר השבוע, ולנוכח התמשכותו של המשבר הפיננסי והחששות ממיתון גלובלי, ממשיכה לצנוח הריבית הגלומה בחוזי הפדרל ריזרב (חוזים על הריבית המוניטארית של ארה"ב).



החוזים לחודש אוקטובר 2008 גילמו בנעילת המסחר השבועי ריבית של 1.05% (1.20% בשבוע שעבר), המשקפת ציפיות כי בסבירות גבוהה ביותר הריבית תקוצץ בשיעור של 0.50%, ל-1.00%, כבר בישיבה הקרובה ביום ד' השבוע. החוזים לחודש יוני 2009 מגלמים כעת ריבית של 1.12% (1.38% בשבוע שעבר).



הנפילה הנמשכת במחירי הסחורות מדרדרת את מטבעות מדינות הקומודיטיז. הנפילות הנמשכות במחירי הסחורות כרסמו גם השבוע בשווים של מטבעות המדינות היצואניות. הנפילה השבועית במחירי הסחורות הסתכמה בשבוע החולף בשיעור ממוצע של 9.3% ,וזו הובילה בעקבותיה לצניחה חדה במיוחד של הדולר האוסטרלי, הדולר הניו זילנדי והדולר הקנדי.



השבוע, צפויים להתפרסם בארה"ב מדד אמון הצרכנים של חודש אוקטובר (יום ג', צפי לשחיקה לרמה של 52.0, לעומת 59.8 על פי נתוני החודש הקודם), הזמנות מוצרים בני-קיימא לספטמבר (יום ד', צפי לשחיקה של 1.1%, לעומת הירידה בשיעור של 4.8% שנרשמו בחודש אוגוסט), החלטת הריבית של הבנק הפדראלי (יום ד', צפי לקיצוץ נוסף של מחצית האחוז והעמדת הריבית המוניטארית על 1.0%).



קצב צמיחת התמ"ג ברביע השלישי (יום ה', צפי להתכווצות בשיעור של 0.5%, לעומת קצב צמיחה בשיעור של 2.8% שנרשם ברביע השני), תביעות אבטלה ראשוניות לשבוע שהסתיים ב- 25 באוקטובר (יום ה', צפי של 475 אלפי תביעות חדשות, לעומת 478 אלפי תביעות שנרשמו בשבוע הקודם).



מדד המחירים לצרכן לספטמבר (יום ה', צפי לעלייה של 0.1% במדד הכללי ועלייה של 0.2% במדד הליבה, לעומת הירידה בשיעור של 0.1% במדד הכללי ועלייה בשיעור 0.2% במדד הליבה שנרשמו בחודש אוגוסט) במדד מנהלי הרכש של שיקגו בחודש אוקטובר (יום ו', צפי לשחיקה לרמה של 48.0, לעומת 56.7 על פי נתוני החודש הקודם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully