וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטושלר-שחם: התשואות בקופות הגמל בספטמבר-אוקטובר יהיו שליליות והירידות יכולות להגיע עד ל-10%

צבי זרחיה

27.10.2008 / 17:03

אשר דורון, מנהל אלטושלר-שחם: שיא המשבר נמשכו 300 מיליון שקל מהקופות



התשואות בקופות הגמל בחודשים ספטמבר-אוקטובר יהיו שליליות והירידות יכולות להגיע עד ל-10%. מצב שכזה יכול רק להגביר את קצב המשיכות מהקופות, כך העריך היום אשר דורון מנהל אלטשולר- שחם בדיון בוועדת הכספים על המשבר הפיננסי.



לדבריו, באחרונה יש התגברות בקצב המשיכות של הקופות כאשר בשיא המשבר נמשכו 300 מיליון שקל ביום. "לאחר מכן, סכומי המשיכות ירדו ל-150 מיליון שקל ליום. בקצב כזה העמיתים עלולים למשוך לפחות רבע מנכסי הקופות. יש התגברות משכיות על ידי עמיתים ואנחנו לא רואים את הסוף. החשש שלנו הוא שאם ניתן למגמה להמשיך הלאה המספרים יגדלו בקצב עצום".



רונן סולומון, נציג איגוד קופות הגמל באיגוד לשכות המסחר, אמר כי בתקופה הקרובה נמשכו או ימשכו מהקופות 20 מיליארד שקל. לדבריו, יש להסדיר את תקופת הזמן לשיחת יעוץ אישית עם העמיתים ולקבוע אותה על 18 ימים לעומת 4 כיום, כפי שקיים בחברות הביטוח. לדבריו, משרד האוצר הסכים להאריך את התקופה ל-10 ימים אך לדבריו האוצר אינו מוכן להגיש כעת את התקנות לוועדת הכספים.



עוד הציע סולומון להחזיר כספים לקופות שנמשכו בטעות, ולהעניק רשת בטחון לקופות הגמל. לפי הצעתו עמיתים שביקשו לפדות את הקופות יוכלו להחזיר את הכספים לקופות עד לסוף שנת 2008 ולהנות בחזרה מהטבות המס.



הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי חלק על הנתונים שהוצגו ואמר כי מתחילת המשבר הפיננסי נפדו מהקופות 200 מיליון שקל מדי יום לעומת 100 מיליון שקל בתחילת 2008. ענתבי שלל את ההערכה שלפיה באחרונה נפדו מהקופות 20 מיליארד שקל.



יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן(עבודה) שיזם את הדיון אמר כי "הוועדה תסייע לשמור חסכונותיו ופיקדונותיו באמצעות רשת בטחון או כל אמצעי אחר. נפעל יחד עם האוצר ואנו עם היד על הדופק. למרות הקדמת הבחירות נמשיך לטפל בכל נגזרותיו של המשבר עד לסיומו. במידה שנצטרך נכנס את המליאה גם בפגרת הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully