וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות כלכלית בבריטניה - רק לקראת שנת 2010

TheMarker

27.10.2008 / 17:27

המיתון בשוק הנדל"ן הבריטי הוא תוצאה של הקשחת תנאי האשראי של הבנקים ורמות ריבית גבוהות, וכל זאת בסביבה סטגפלציונית המלווה באמון צרכנים ועסקי נמוך



השבוע יפורסמו נתוני הדיור של ארגון ה-Nationwide Building Society אשר צפויים להעיד על המשך ירידה במחירי הבתים בבריטניה. מחירי הבתים ככל הנראה ירדו בשיעור של בין 1%-2% בחודש אוקטובר. ירידת מחירים זו משקפת שפל חדש של שני עשורים במחירי הדירות.



המיתון בשוק הנדל"ן הבריטי הוא תוצאה של הקשחת תנאי האשראי של הבנקים ורמות ריבית גבוהות, וכל זאת בסביבה סטגפלציונית המלווה באמון צרכנים ועסקי נמוך.



התמ"ג הבריטי התכווץ ברבעון השלישי בשיעור של 0.5%, כאשר המכירות הקמעונאיות ירדו בשיעור של 0.4%, הייצור התעשייתי ירד בשיעור של 2.3%, שוק האשראי קפוא והאינדיקאטורים המובילים מצביעים על המשך היחלשותה של הכלכלה הריאלית בחצי השנה הקרובה לפחות.



להערכת האנליסט אריה טל מספרינט הקיפאון בצמיחת הכלכלה הבריטית ילווה אותה גם בהמשך חודשי החורף תוך הצגת אחוזי צמיחה רבעוניים אשר ינועו דרומית לאפס.



בספרינט צופים התאוששות כלכלית רק לקראת שנת 2010, ההשקעות והפיתוחים בבנייה ותשתיות חדשות לקראת המשחקים האולימפיים ייתנו את אותותיהם כבר בסוף 2009, ובצורה אגרסיבית יותר בשנת 2010 ועד תחילת המשחקים אשר יתקיימו ב-2012.



ב-6 לנובמבר הבנק המרכזי של בריטניה ימסור את החלטתו בנושא הריבית אשר עומדת כיום ברמה של 4.50%. להערכת טל, הבנק המרכזי יוריד את הריבית בעוד חצי אחוז עקב החרפת המשבר הפיננסי והמשך החולשה בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully