וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית במשק ב-0.25% ל-3.5%

נתן שבע

27.10.2008 / 18:30

בנק ישראל: ההורדה באה על מנת להחזיר האינפלציה לתוואי של 1%-3% ועל מנת להתמודד עם המשבר העולמי



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%. מדובר בהפחתה השנייה החודש, לאחר שהריבית הורדה לפני כשלושה שבועות ב-0.5%. הורדת הריבית הקודמת נעשתה, שלא במועד הקבוע להחלטה, שחל ביום השני האחרון של החודש.



"ההחלטה", לפי בנק ישראל, "עולה בקנה אחד עם הרצון להחזיר את האינפלציה לתוואי של 1%-3% ולחזק את המשק כדי שיוכל להתמודד טוב יותר עם המשבר הכלכלי העולמי".

על פניו מה שסייעו להחלטה להוריד שוב את הריבית היו מדד ספטמבר שנותר ללא שינוי; התחזית למדדי מחירים נמוכים ואף שליליים בחודשים הבאים; ההערכות כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תהיה נמוכה מ-2%; והצפי לכך שהצמיחה בשנת 2009 תאט לרמה של 2.7% לפי תחזית הצמיחה של בנק ישראל.



בעוד יומיים צפוי גם הבנק המרכזי האמריקאי להודיע על הפחתת הריבית בארה"ב. על פי ההערכות, צפויה הריבית לרדת ב-0.50%. כיום עומדת הריבית שם על 1.5%. המשבר בשווקי העולם והכניסה למיתון עולמי עשויים להוביל את נגיד הבנק האירופי והנגיד הבנק המרכזי באנגליה להמשיך להוריד עוד את הריביות. בתחילת החודש ביצעו אלה הורדת ריבית משולבת של 0.5% בארה"ב, באירופה ובבריטניה, אך זו לא הצליחה לאושש את הבורסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully