וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עוברת מאדום לירוק

שמואל שוסטר

27.10.2008 / 20:19

עם פרסום נתונים כלכליים חיוביים הפכה המגמה במסחר לחיובית: מדד הדאו ג'ונס מתחזק ב-2.1%. הנאסד"ק מוסיף 1%

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. יום המסחר הראשון של השבוע מתנהל בצורה תנודתית בין ירידות של 2% לעליות של 1%. ירידות השערים החדות בבורסות של אסיה הביאו את המסחר לפתיחה שלילית. אולם, עם פרסום נתוני מקרו חיוביים בארה"ב הפכה המגמה לחיובית.

נאסד"ק מתחזק ב-1% לרמה של 1,567 נקודות. דאו ג'ונס מוסיף 2.1% לרמה של 8,554 נקודות ומדד S&P 500 מתחזק ב-1.4% לרמה של 889 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמות ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עולה ב-0.009% לרמה של 3.706%.

נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש ספטמבר הצביעו על עליה מפתיעה של 2.7% ל-464 אלף בתים - גבוה מההערכות שצפו מכירה של כ-450 אלף בתים חדשים בלבד.

מחיר הנפט נחלש היום ב-0.5% ונסחר ברמה של 63.92 דולר לחבית. זאת, בעקבות חששות המשקיעים ממיתון עולמי שיוביל לירידה חדה בביקוש, ולמרות הורדת התפוקה של מדינות אופ"ק בשבוע שעבר, על רקע המשך ההתחזקות של הדולר מול היורו.

בניגוד לשטף הדו"חות השליליים מהשבוע שעבר, דיווחה היום ענקית התקשורת האמריקאית וריזון על זינוק של 31% ברווח הנקי ל-1.67 מיליארד דולר. זאת, על אף שהחברה רשמה גידול של 4% בלבד בהכנסותיה שהסתכמו ב-24.7 מיליארד דולר.

ג’נרל מוטורס וקרייזלר עלולות לפשוט רגל, אם שיחות המיזוג ביניהן לא ייסתיימו בהצלחה. כך דיווח היום העיתון וול סטריט ג'ורנל. שתי ענקיות הרכב האמריקאיות זקוקות גם לסיוע של הממשל, מכיוון שיתרות המזומנים שלהן עלולות לאזול תוך שנה, לפי הערכה שפירסם דויטשה בנק.

שתי החברות דחו את הטענות, אך אנליסטים ומשקיעים חוששים מפני התמוטטות של אחת מהחברות, שעלולה להצית תגובת שרשרת בתעשיית הרכב האמריקאית, להעביר לקוחות ליצרניות רכב באירופה ובאסיה ולהוציא אלפי סוכני רכב אל מחוץ לעסק. פשיטת רגל אפשרית של קרייזלר או ג'נרל מוטורס עלולה להכביד על הממשל האמריקאי, שיאלץ להתמודד עם תוספת של תשלומי פנסיה למאות אלפי גימלאים חדשים.

אמדוקס מפטרת

מניית קרדי סוויס נופלת ב-8% במסחר בוול סטריט ומצמצמת את הרווח של כור ונוחי דנקנר במניית החברה ל-10% בלבד. נוחי דנקנר, באמצאות כור שבשליטת א.די.בי, רכש במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס, במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פר"ש

אמדוקס, ספקית פתרונות הבילינג, תיסחר על רקע סגירת הסניף הירושלמי של החברה ופיטורי 500 עובדים, כ-200 מהם בישראל. בנוסף תפטר החברה עוד כ-300 עובדים ברחבי העולם, ובסך הכל תפטר כ-2% ממצבת כוח האדם שלה.

טבע, יצרנית התרופות הגנריות, הגיעה להסכם פשרה עם חברה שניהלה חלק מהשקעותיה בתיק האג"ח המובנות מסוג ARS (אג"ח בעלי תעריף הנקבע על פי ממוצע השווי שלהן כל 28 יום), ותקבל 100 מיליון דולר בתמורה לוויתור על נקיטת הליכים משפטיים נגדה. החברה תרשום את התשלום כהכנסת מימון חד פעמית, ולא תכלול את סכום הפשרה בדו"חות הכספיים הלא מתואמים (Non Gaap) שתפרסם לרבעון השלישי של 2008.

בין החברות שמפרסמות היום את דו"חותיהן לרבעון השלישי: רדקום, יצרנית הציוד לבדיקת רשתות סלולר דיווחה על גידול של 46% בהכנסותיה לרבעון, שהסתכמו ב-4.4 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, צימצמה החברה את ההפסד הנקי ל-1.1 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 2.4 מיליון דולר, או 85 סנט למניה ברבעון השלישי של 2007.

סרגון, יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית, צופה גידול של 30.6% בהכנסותיה ל-58.1 מיליון דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 58.25 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-3.5 מיליון דולר, או 9 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין אופציות להנהלה ולעובדים הסתכם הרווח ב-4.1 מיליון דולר או 11 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

סיליקום, המפתחת כרטיסי תקשורת לשרתים, סיכמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 6.1 מיליון דולר, ירידה של 7.5% לעומת הכנסות של 6.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 944 אלף דולר לעומת רווח של 1.646 מיליון דולר ברבעון המקביל.

צורן, יצרנית שבבי המולטימדיה, צפויה לפרסם את דו"חותיה הערב לאחר סיום המסחר. על פי ממוצע הערכותיהם של 16 אנליסטים המסקרים את החברה, צפויה צורן לדווח על הכנסות של 124.58 מיליון דולר ורווח נקי של 3 סנט למניה.

עם המניות הישראליות שבולטות במסחר: טבע, יצרנית התרופות הגנריות, צ’ק פוינט המפתחת מערכות להגנת מידע ברשתות מחשב, אלווריון המפתחת ומייצרת ציוד לתקשורת אלחוטית, אורבוטק המייצרת ציוד סריקה למעגלים מודפסים ומסכים שטוחים, בלופניקס המפתחת מערכות מודרניזציה למחשבים, פאנדטק המפתחת תוכנות סליקה לבנקים וריטליקס המפתחת תוכנות למרכולים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully