וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת סגירת פוזיציות שורט הקפיצה את מניית פולקסווגן ב-147% בפרנקפורט

סוכנויות הידיעות

27.10.2008 / 21:00

קרנות גידור מיהרו לרכוש ממניות החברה לאחר הודעת פורשה כי תחזיק ב-75% מפולקסווגן


שווי השוק של , יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, יותר מהוכפל היום על רקע תוכניתה של יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, פורשה, להגדיל את החזקותיה בחברה, אשר גרמה לשורטיסטים למהר ולרכוש מניות של פולקסווגן כדי לסגור פוזיציות. מניית פולקסווגן (סימול VOWG.DE) נסקה ב-147% בבורסת פרנקפורט, למחיר של 520 יורו למניה, המשקף לחברה שווי שוק של 145 מיליארד יורו (182 מיליארד דולר). כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

שורטיסטים - במקרה של פולקסווגן קרנות גידור ומשקיעים אחרים - מנסים להרוויח באמצעות הימור על ירידות במחירי מניות. ההימור מתבצע באמצעות הלוואת מניות מהברוקר, ומכירתן. אם מחיר המניה יורד, הם קונים מחדש את המניות, מחזירים את ההלוואה לברוקר, ומשלשלים לכיסם את ההפרש. אם מחיר המניה עולה, נדרשים השורטיסטים לרכוש את המניה בכל זאת על מנת להחזירה, מה שעשוי לגרור הפסדים.

פורשה הודיעה אתמול כי הגדילה את החזקותיה בפולקסווגן מ-35% ל-42.6%, וכי ברשותה אופציות לרכישת 31.5% ממניות החברה. פורשה, המעוניינת להגיע להחזקה של לפחות 75% ממניות פולקסווגן, ציינה כי פרסום החזקותיה באופציות ובמניות נועד להעניק לשורטיסטים שהות לסגור פוזיציות ללא בהלה. פורשה צפויה להגדיל את החזקותיה בפולקסווגן ליותר מ-50% עד סוף השנה, לדברי החברה.

אנליסט בנק מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, העריך אתמול במכתב למשקיעים כי יתכן שלא נותרו כמעט מניות של פולקסווגן הנסחרות באופן חופשי בשוק, משום שמרבית המניות כבר בבעלות פורשה, ממשלת מדינת סקסוניה התחתונה בגרמניה (20% ממניות פולקסווגן) ובנקים שהנפיקו אופציות למניות עבור פורשה. מניית פורשה נפלה היום ביותר מ-9% בבורסת פרנקפורט, והשלימה בכך נפילה של 69% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully