וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת החינוך: תלמידים במכוני פסיכומטרי שביטלו את הרשמתם יהיו זכאים להחזר

רינה רוזנברג

27.10.2008 / 21:17

עוד בהצעת החוק: מבחני הפסיכומטרי ופתרונותיהם יפורסמו בתקשורת



ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על מכוני הפסכימוטרי. הצעת החוק קובעת, בין היתר, כי התלמיד יהיה זכאי להחזר מלא של כספו אם ביטל את השתתפותו בקורס הפסיכומטרי עד חודש לפני תחילתו. עד היום נאלצו תלמידים שהחליטו לבטל את השתתפותם בקורס לשלם 70% עד הסכום המלא של מחיר הקורס למכון, ואילו הצעת חוק החדשה, שתובא לאישור המליאה כבר בימים הקרובים, קובעת כאמור שאם התלמיד ביטל את השתתפותו עד חודש לפני תחילת הקורס הוא יהיה זכאי להחזר מלא של כספו. אם ביטל התלמיד את לימודיו בתקופה קצרה מכך, מחודש ועד יום פתיחת הקורס, הקנס יעמוד על 10% בלבד. הקנס כולל בתוכו את דמי הרישום ואת עלות החומרים.



הצעת החוק גובשה ונוסחה על ידי ח"כ סילבן שלום וארגון אמון הציבור, שהבינו כי חלק ניכר מהכספים בענף ממונים על ידי המדינה באמצעות הקרן לחיילים משוחררים, שהם האוכלוסייה שאליה פונים בין היתר מכוני הפסיכומטרי. כדי שאלה ימשיכו ליהנות מכספי הקרן, יהיה עליהם לעמוד בתנאים שקובעת הצעת החוק.



סעיף נוסף אליו מתייחס החוק החדש קובע כי המרכז הארצי לבחינות והערכה יהיה מחויב לפרסם את טופס המבחן המרכזי ואת הפיתרונות שלו באמצעים השונים, לרבות עיתונים ואינטרנט, על מנת שהנבחנים יוכלו ללמוד מטעויותיהם ולהצליח יותר בעתיד.



לאחר אישור ההצעה אמר ח"כ סילבן שלום כי "אישור החוק שם סוף להפקרות ולעושק של מכוני הפסיכומטרי את ציבור הצעירים. מהיום מכוני הפסיכומטרי יתנהלו בצורה שקיפה, הוגנת ואחראית". לדבריו, בחינת הפסיכומטרי היא בחינת חובה לכל צעיר שמעוניין בלימודים אקדמיים וכתוצאה מכך כל צעיר הוא בבחינת לקוח שבוי של מכוני הפסיכומטרי. "לכן יש לוודא שהמסננת הקיימת לא מנצלת לרעה ולא מקשה על ציבור הצעירים", אמר ח"כ שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully