וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הפיננסי מתקרב לשטיינמץ: חברת קטנגה בוחנת מחדש את השקעותיה לאור משבר האשראי העולמי

אורה קורן

27.10.2008 / 22:18

לפי בלומברג, על קטנגה לפרוע חוב בסך 150 מיליון דולר עד נובמבר 2009 לחברת גלנקור


חברת קטנגה, שבני שטיינמץ הוא אחד המשקיעים הבולטים בה, הודיעה בסוף השבוע, כי היא בוחנת מחדש את המבנה הפיננסי של הוצאותיה נוכח משבר האשראי העולמי המתהדק. "הבחינה תאפשר לנו למקד ולמקסם את תזרים המזומנים שלנו", הודיעה החברה.

תוכנית ההשקעות של החברה כוללת את פיתוח מכרה קאמוטו בקונגו בכמה שלבים בהשקעה כוללת של כ-340 מיליון דולר, מהם 154 מיליון דולר עד סוף 2008. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, קטנגה צריכה לפרוע חוב בסך 150 מיליון דולר עד נובמבר 2009 לחברת גלנקור, מהמשקיעות הגדולות בקטנגה.

קטנגה מוזגה בתחילת השנה עם ניקנור, שהיתה בשליטת בני שטיינמץ ודן גרטלר, והפכה לחברת הכרייה הגדולה באפריקה. לחברה הממוזגת, שבעלי המניות בניקנור קיבלו 60% ממניותיה (בנוסף למזומנים), יש מיכרות קובלט (המשמש לייצור פלדה) ונחושת בקונגו.

ענף הכרייה מושפע מירידת מחירי הסחורות וממשבר האשראי העולמי, המתבטא בחשש של בנקים להלוות כספים גם ללקוחות ותיקים. כתוצאה מכך צפויים שיבושים והאטה בפיתוח מכרות, הליך המתבצע, בין השאר, באמצעות הלוואות בנקאיות או בגיוסי הון מהציבור ומגופים מוסדיים. מצב שוקי ההון בעולם אינו מאפשר, בשלב זה, גיוסי הון בבורסות.

לשטיינמץ פעילות כרייה נרחבת שהחלה ב-98'. בבעלותו מכרות של עפרות ברזל ואלומיניום בגיניאה, מכרה נחושת בזמביה, ומכרות ניקל בבלקנים, לצד עסקי היהלומים שלו. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של שטיינמץ לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully