וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: כתב אישום נגד רה"מ אפשרי תוך ימים; אולמרט: אמשיך לכהן כרה"מ

יהונתן ליס ותומר זרחין

28.10.2008 / 7:18

הכנסת ה-17 התכנסה כדי להתפזר ככל הנראה כבר בשבוע הבא; מועד הבחירות המסתמן - 10 בפברואר



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר אתמול כי ימשיך לכהן בתפקידו עד הבחירות. נשיא המדינה, שמעון פרס, הודיע ליו"ר הכנסת, דליה איציק, כי בתום פגישותיו עם ראשי הסיעות, הגיע למסקנה שאין רוב להקמת ממשלה. לפיכך, הבחירות צפויות להתקיים ב-10 בפברואר 2009, ומסתמן כי הכנסת תתפזר כבר בסוף השבוע הבא. בתוך כך, סבורים במשטרה כי אין מניעה מהגשת כתב אישום נגדו כבר בימים הקרובים עם השלמת חיקורי הדין שנערכו בארה"ב, ובפרקליטות נערכים לסיכום קרוב של החומר.



אולמרט אמר בנאומו בטקס פתיחת מושב הכנסת של החורף: "אמשיך בתפקידי עד לכינון ממשלה חדשה לאחר הבחירות", והוסיף "אעשה זאת באותה אחריות, זהירות וממלכתיות שנהגתי עד כה". אולמרט הדגיש כי "יש החלטות לקבל ומדינה לנהל. החלטות יתקבלו והמדינה תנוהל".



מקורות משטרתיים הביעו אתמול שביעות רצון נוכח תוצאות חיקורי הדין שהתנהלו בימים האחרונים בארה"ב בתיק אולמרט. לדברי גורם משטרתי, "למעשה, לא השתנה שום דבר בחומר הראיות שנאסף נגד אולמרט בתיק 'ראשונטורס', מאז שהמשטרה המליצה להעמיד את ראש הממשלה לדין.



החוקרים עדיין משוכנעים שניתן להגיש כתב אישום נגד אולמרט גם בתיק ראשונטורס וגם בפרשת טלנסקי". לדברי הגורמים, אין מניעה מהגשת כתב אישום נגד אולמרט בתוך ימים.



אולמרט צפוי להיחקר פעם נוספת על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה כבר בשבועות הקרובים. החוקרים צפויים לגבות את גרסתו בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת, כדי להכריע אם ניתן להגיש נגדו כתב אישום גם בתיק זה. לא ברור עדיין אם הפרקליטות תדרוש מהמשטרה לחקור את אולמרט פעם נוספת גם בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. אם אכן יתבקשו הבהרות מצדו של אולמרט, החוקרים עשויים לעשות זאת כבר במהלך החקירה שתתואם בקרוב. במשטרה העריכו אתמול כי יידרשו עוד כמה שבועות של חקירה מאומצת, כדי להחליט אם ניתן לגבש כתב אישום נגד אולמרט גם בפרשת המינויים הפוליטיים.



צוות יאח"ה, החוקרות רפ"ק איריס ברק ורפ"ק לימור חוקוק, יצאו בשבוע שעבר בלוויית פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, לבצע שורה של חיקורי דין בארה"ב. הצוות גבה, בין היתר, עדויות מחלק מהמעורבים שכבר נחקרו בעבר בחיקורי דין הקודמים ויציאתו הוגדרה כ"השלמת זנבות חקירה". עד סוף השבוע צפוי צוות החקירה לחזור לישראל.



בפרקליטות נערכים לסיכום החומר, ומשפטנים המעורבים בתיק הבהירו כי החלטות הפרקליטות בתיק אולמרט קרובות ויתקבלו מהר ככל האפשר. תיקי אולמרט לוו על ידי אברבנאל, משה לדור, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully