וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק מתנגד למכירת מניות אוסיף לישרס

מאת הילה רז

28.10.2008 / 7:42

גאידמק: "עיתוי המכירה גורם לנזק עצום, וייתכן כי אין כל הצדקה לבצעה. הבנק הוסיף לחובי ריביות וקנסות ללא הסבר"

ארקדי גאידמק הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה שלא לאשר את מכירת מניות אוסיף ששועבדו לבנק מזרחי טפחות לישרס, שבשליטת שלמה אייזנברג.

לפני כשבועיים הכריז כונס הנכסים מטעם הבנק, שמונה על ידי בית המשפט לערוך את ההתמחרות על מניות אוסיף, כי חברת ישרס זכתה בהתמחרות, לאחר שהציעה 135 מיליון שקל בעבור כ-64% ממניות אוסיף. המניות שועבדו לבנק בעקבות חוב של גאידמק לבנק, המוערך ב-120 מיליון שקל.

עו"ד יוסי שגב, בא כוחו של גאידמק, שרכש קודם לכן את מניות אוסיף בתמורה ל-110 מיליון שקל והסכמה לשאת בחוב נטען של גאידמק לאוסיף (המוערך ב-23 מיליון דולר נוספים) הודיע כי הוא מתנגד למכירת המניות לישרס עד שיתבררו טענותיו של גאידמק כלפי הבנק באופן מעמיק ונאות.

לגרסת גאידמק, הוא פנה לבנק עוד לפני שנערך הליך ההתמחרות כדי לפדות את חובו לבנק, והודיע כי הוא מממש את זכותו לפדות את השעבוד שנרשם על המניות, וכי התשלום עבור פדיון המניות נעשה בדרך של קיזוז החוב במניות. גאידמק מציין כי כונס הנכסים מטעם הבנק, עו"ד פיני יניב, לא איפשר לו לממש את זכותו לפדיון.

לגרסת גאידמק, ההצעה למכר המניות לישרס נמוכה משמעותית משווי השוק של המניות. עוד טוען גאידמק, כי עיתוי המכירה גורם נזק עצום ואין כל צידוק או הכרח לבצע את המכירה בכלל. על פי הבקשה, הצעת ישרס פחותה משמעותית מהצעתו של שגב.

גאידמק מציין, כי הבנק הוסיף לחובו הנטען ריביות חריגות וקנסות בשיעור של עשרות מיליוני שקלים מבלי להבהיר כיצד נערך החישוב. בנוסף טוען גאידמק, כי הבנק הסב לו ולעסקיו נזקים בשל התנהלות הבנק כלפיו. גאידמק אף טוען כי הבנק סירב לאפשר לו לשלם את חובו בלוחות הזמנים שנקבעו בהסכמה, וסירב לבקשתו לבצע עסקות שניתן היה לבצע במניות.

בנק מזרחי מסר בתגובה כי הוא דוחה את טענותיו של גאידמק, וכי יגיב לקראת הדיון הצפוי בבית המשפט השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully