וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דין: "הטיסות לרומניה עדיין מלאות"

הילה רז

28.10.2008 / 9:03



>> לא רק יזמי הנדל"ן מתכוננים לימים קשים. עורכי הדין הרבים שפועלים במזרח אירופה ומספקים שירותים משפטיים ליזמים עלולים להיות מושפעים מן המשבר. עם זאת, עו"ד בר ניר, שמחזיק במשרד עורכי דין ברומניה במקביל למשרד עורכי דין גדול בתל אביב, מדווח כי בפרויקטים שאותם הוא מלווה דווקא אין עצירה: "אנחנו מטפלים כרגע ב-40 פרויקטים של חברות ישראליות גדולות ברומניה, ולכן הצד המשפטי ממשיך לפעול".

"הטיסות לרומניה מלאות. חזרתי ביום שישי בצהריים עם מטוס מפוצץ", אומר בר ניר. "הכל פסיכולוגיה. כרגע הפרויקטים בבנייה. המהנדסים והאדריכלים נוסעים כמו תמיד. אף פרויקט לא עצר באמצע בנייה. השאלה היא באיזה קצב יקומו חדשים. חברות ישראליות לא יפסיקו לפעול ברומניה".



לדבריו, "גם אם יעכבו את התחלות הבנייה, שלב האישורים דורש עבודה משפטית כי היזמים רוצים את האישורים החוקיים מהרשויות. אמנם יש פחות מכירות של דירות, אבל כרגע לא צימצמנו כלום. יש לנו 20 עורכי דין ברומניה. אם ההאטה תמשיך - נצמצם, אבל בינתיים הפרויקטים הגדולים של מוטי זיסר, ובהם מרכז הרדיו, דורשים עבודה רבה. אני כל יום שני על המטוס והכל מתנהל כרגיל. מבחינת עריכת דין, הצורך הוא חזק יותר בשל המגעים עם הבנקים וניסיונות הבנקים לשנות הסכמי מימון. העבודה המשפטית לא תפחת.



"אני מעריך שבתחילת 2009 אנחנו נצטרך לצמצם את כוח האדם של המשרד ברומניה במחלקה שעוסקת בליווי ובמכירת דירות, מפני שהיקף המכירות ירד. אני מעריך שהקיצוץ יהיה ב-10%-15% מכוח האדם. מדובר בשניים-שלושה עורכי דין, ואני מדבר על חו"ל בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully