וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ראש הממשלה והאוצר יקימו קרן השקעות למגזר הערבי והדרוזי ב-160 מיליון שקל

אורה קורן

28.10.2008 / 9:03



>> משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר מקימים קרן השקעות לערבים ודרוזים ב-160 מיליון שקל. שלשום פירסמו המשרדים מכרז לקבלת מידע מגופים בעלי ניסיון בהקמה וניהול של קרנות השקעות, במטרה ליצור אתם שותפות.

צעד זה הוא חלק מהמהלך למיצוי הפוטנציאל הכלכלי במגזר המיעוטים ומשתלב בהחלטה בעניין זה שקיבלה הממשלה בפברואר 2007. מטרת הקמת הקרן היא להשקיע בעסקים במגזר המיעוטים, בין היתר, באמצעות השבחת עסקים קיימים וסיוע בהקמת עסקים חדשים ברמות הניהול השוטף, התכנון האסטרטגי והמימון.



על פי התכנון, מתכוונת הממשלה להשקיע בקרן 80 מיליון שקל, והיא מצפה להשקעה דומה לפחות מצד הגוף שיזכה במכרז. גובה ההשקעה המרבי של הקרן בכל חברה עסקית יהיה 30 מיליון שקל.



"הקמת הקרן באה לענות על הצורך בגופי מימון והשקעה במגזר המיעוטים", אמר מנהל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים, איימן סייף. "הערך המוסף החשוב ביותר של קרן זו, מעבר לנושא המימוני, הוא החדרת ידע ושיטות ניהול חדשניות לעסקים".



מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור: "מהלך זה הוא אחד משורה של כלים שתכליתם להבטיח כי מדינת ישראל תיהפך ממדינה אחת שלה שתי כלכלות - כלכלת הרוב וכלכלת המיעוט - למדינה אחת עם כלכלה אחת".



החשב הכללי, שוקי אורן: "לשם מיצוי הפוטנציאל הרב הגלום במגזר המיעוטים נבחנת כיום הקמת קרן השקעות משותפת לממשלה ולמגזר הפרטי, שתעזור בפיתוח עסקים במגזר חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully