וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה חדשה בקנדה לסטארט-אפ הישראלי אייס; עשוי לרשום הכנסות של עשרות מיליוני דולרים עד 2013

מאת גיא גרימלנד

28.10.2008 / 9:03

החברה חתמה על הסכם עם ארגון ההוקי הקנדי וגייסה 2.5 מיליון דולר ממשקיעים קנדיים



>> הישג משמעותי לחברת הסטארט-אפ הישראלית אייס (ACE), העוסקת בפיתוח מערכות אימון למוח (Brain Gyms). החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם יו.אס.איי הוקי (USA Hockey) לפיתוח ושיווק מערכת אימון לשחקני הוקי. אייס צופה כי ההסכם יניב לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בתוך ארבע-חמש שנים.

פיתוח המערכת ימומן בחלקו על ידי קרן BIRD התומכת בשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לאמריקאיות. בד בבד, גייסה החברה 2.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים קנדיים כחלק מסיבוב גיוס שעורכת אייס. "המוצר החדש עומד במרכזן של שתי מגמות עקביות: השקעות הולכות וגדלות בטיפוח אתלטים ושחקנים בענפי ספורט תחרותיים, וגידול עקבי ומרשים בשוק האימון למוח", אמר דני דנקנר, מנכ"ל החברה.



מנתונים שפירסמה באחרונה חברת המחקר SharpBrains, עולה כי שוק התוכנות לאימון המוח הכפיל עצמו בתוך פחות משנתיים. ההצלחה הבולטת בתחום היא של חברת נינטנדו שהוציאה לשוק את Brain Age. לצד נינטנדו פועלות בתחום זה כ-20 חברות, רובן בשוק האימון לאנשים מבוגרים. אחת החברות הפעילות בתחום היא חברת קוגניפיט הישראלית, שנוסדה על ידי פרופ' שלמה ברזניץ ובאחרונה זכתה להשקעה של 5 מיליון דולר מקרן מילק קפיטל האירופית.



בניגוד לרבות מהחברות בתחום, שהתמקדו בשוק האנשים המבוגרים, החליטה אייס לפנות לכיוון שונה לחלוטין: שוק הספורט. המוצר הראשון של החברה, Basketball IntelliGym, נמכר לשחקני כדורסל בארה"ב. המוצר זכה לחשיפה תקשורתית משמעותית בשנה שעברה, בעקבות התרומה שהיתה לו לליגת המכללות. התברר כי קבוצות הכדורסל של ממפיס וקנזס, שהתאמנו במערכת של אייס, הגיעו למשחק הגמר - וכל אחת מהקבוצות שיפרה את שיא הניצחונות ההיסטורי שלה לעונה. "בשלב זה החליטה החברה לאתר את השוק הבא שלה בעולם הספורט", מספר דרור לבנת, נשיא החברה, "החלטנו כי לשוק הזה נפנה בעזרת שותף אסטרטגי משמעותי. לאחר מחקר, הבנו כי שוק ההוקי בצפון אמריקה הוא בדיוק מה שחיפשנו. משחק ההוקי הוא המשחק המהיר ביותר עלי אדמות וכל שחקני ההוקי נמדדים על יכולת קבלת ההחלטות שלהם. בנוסף, התברר שהתחום נשלט על ידי USA Hockey - ארגון הגג שמרכז את פעולות ההוקי בארה"ב, החל בניהול הליגות, עבור בספרות המקצועית לשחקנים וכלה בהכשרת 30 אלף מאמנים מדי שנה".



מכאן, מספר לבנת, ההמשך היה טבעי: "פנינו ל-USA Hockey והצענו להם לפתח במשותף את מערכת האימון. אנשי ההדרכה של הארגון סיפרו לנו כי הם מחפשים מערכת לאימון יכולת השחקנים לקרוא ולנתח את מצבי המגרש, לקבל החלטה ולהגיב בפרק הזמן הדרוש.



הצדדים פנו לקרן הדו-לאומית למו"פ, BIRD, וזכו בסיוע כספי. בתוכנית הפיתוח והשיווק נקבע כי נבחרת ההוקי של ארה"ב תשמש כבטא-סייט, והמוצר ישווק לקראת אולימפיאדת החורף ב-2010.



חברת אייס הוקמה ב-2003 בסיועה של החממה הטכנולוגית טרגטק, על ידי ד"ר גיל הופרט-גרף, ד"ר יעקב גרינשפן, דרור אורנשטיין ודני דנקנר. הטכנולוגיה שפיתחה החברה התבססה על מחקרים שביצע פרופ' דניאל גופר מהטכניון בחיל האוויר הישראלי. פרופ' גופר, חוקר בעל שם עולמי בתחום האימון הקוגניטיווי, מלווה את תהליכי המחקר והפיתוח בחברה. באחרונה צירפה החברה לשורותיה את איתי קרן, בכיר לשעבר במיראביליס ובאוברון מדיה, כדי להוביל את פעילות הפיתוח של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully