וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר לשכוח מ-3.3 מיליון תיירים שיגיעו לישראל ב-2009"

מאת עירית רוזנבלום

28.10.2008 / 9:03

מנכ"ל משרד התיירות, שמואל צמח: השוק נעשה צפוף יותר ומספר התיירים מצטצם, בשל המשבר העולמי



>> "ביעדים הרב-שנתיים שלנו חזינו 3.3 מיליון תיירים ב-2009. בעקבות המשבר זה לא יקרה" - כך אמר מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח. "אנחנו עושים הערכה מחודשת של התחזית ל-2009".



לדברי צמח, רבות תלוי ביכולת ישראל להילחם על מקומה בשוק שנהיה צפוף יותר, כשהמדינות נאבקות על מספר מצטמצם של תיירים. "נצטרך להתאמץ יותר, בקמפיינים גדולים יותר, לאורך יותר זמן ובעלות גבוהה יותר. נידרש לתוספת תקציבית וברגע שנדע לאיזה מדינות נדרשים קמפיינים - נפנה לאוצר", אמר צמח.

עם זאת, לדבריו, סיטונאים בחו"ל לא מפסיקים לעבוד עם ישראל. "לפחות ישראל נמצאת על המדף בעקבות הפעולות שעשינו, לעומת שנים שבהן לא היו סיטונאים שמכרו את ישראל. אנו חייבים לעזור להם". צמח אמר שבארה"ב, ברוסיה ובפולין לא ניכרת קריסה. "לכל היותר יהיה צמצום במספר הנוסעים בקבוצות", הסביר צמח.



על פי התחזית, ב-2008 יגיעו לישראל כ-2.8 מיליון תיירים. יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שמואל מרום, אומר שמי ששילם עבור חופשה בישראל לא יבטל אותה. "לחברות יש תוכניות מגירה איך להתגבר על המשבר, בין היתר על ידי צמצום הוצאות ופיטורים לפי הצורך, אך כרגע ממתינים לראות את עוצמת הפגיעה".



"החופשות המאורגנות מהוות כ-50% מתיירות הפנים. המצב הכלכלי יהווה עילה כמעט מיידית לצמצם ולבטל חופשות, בעיקר על רקע פיטורים", אומר מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. "אצל הסוכנים יש דריכות לגבי לקוחות עסקיים והיערכות לצמצום אשראי, לאור קשיי החברות". עם זאת, להערכת ההתאחדות, בענף התיירות היוצאת לא יהיה שינוי משמעותי ב-2009, גם כשההוצאה על החופשה תצטמצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully