וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולסון מתרכך: חברות הביטוח בארה"ב מנהלות מגעים עם הממשלה לקבלת סיוע חירום בסך 90 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

28.10.2008 / 10:19

חברות הביטוח מבקשות להיכלל בתוכנית הסיוע לבנקים של משרד האוצר, על רקע חששות כי ייקלעו לקשיי נזילות


חברות הביטוח בארה"ב מנהלות בימים אלה מגעים עם הממשל הפדרלי בניסיון לקבל סיוע בסך 90 מיליארד דולר מתוך חבילת החירום בסך 250 מיליארד דולר שהתחייב הממשל להזרים לבנקים - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.

לפי הדיווח, מיליארד דולר כבר הועברו החודש על ידי הממשל לבנקים בארה"ב, וחברות הביטוח מבקשות לקבל לידיהן את 90 המיליארדים הנותרים. ג'ק דולן, דובר מטעם המועצה האמריקאית של חברות ביטוח החיים בארה"ב (ACLI) אישר בראיון לבלומברג כי "משרד האוצר ואנחנו מנהלים מגעים בנוגע להשתלבות שלנו בתוכנית". דולן סירב לציין את שמותיהן של חברות שעשויות להזדקק לסיוע כספי.

חברות ביטוח החייים בארה"ב, בהן מט-לייף (MetLife) ופרודנשל פייננשל, איבדו יותר ממחצית משווי השוק שלהן מאז תחילת החודש בעקבות החשש כי ייקלעו לקשיי נזילות ויידרשו לגייס הון. ענקית הביטוח האמריקאית AIG נאלצה להסכים להלאמתה על ידי הממשל בחודש שעבר, לאחר שנקלעה לקשיי נזילות ועמדה על סף קריסה בשל חשיפה לשוק נגזרי האשראי.

ג’פרי שומן, אנליסט בחברת הייעוץ KBW, העריך כי מטלייף ופרודנשל עשויות להזדקק לסיוע ממשלתי. דוברים מטעם שתי החברות סירבו להגיב לדיווחים לפיהם הן עשויות להיקלע לקשיי נזילות.

בתחילת החודש הכריז הממשל האמריקאי כי ירכוש מניות בנקים בסך 250 מיליארד דולר, בהם 125 מיליארד דולר בתשעת הבנקים הגדולים בארה"ב, במטרה להפשיר את שוקי האשראי ולמנוע קריסה של המערכת הפיננסית. בשלב השני של התוכנית, רכשה הממשלה מניות בסך 35 מיליארד דולר ב-19 בנקים אזוריים.

בשבוע שעבר פנו חברות הביטוח למשרד האוצר וביקשו להיכלל גם הן בתוכנית החירום. גורם המקורב למגעים אמר כי החברות ביקשו ממשרד האוצר להפוך את השתתפותן בתוכנית להכרחית, כך שלא יצטרכו להודות כי הן זקוקות להזרמת הון.

העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" דיווח אתמול כי שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, מתנגד להרחבתה של תוכנית החירום גם לחברות הביטוח, אך הסכים לשמוע את טענותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully