וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת לאיסלנד: בנק קאופתינג לא עמד בחובות האג"ח הסמוראיות שלו

נעם רודה

28.10.2008 / 11:48

הבנק הגיע לחדלות פירעון של חובות אג"ח סמוראיות הנקובות בין יפאני



בנק קאופתינג הוא הבנק האיסלנדי הראשון שהגיע לחדלות פירעון על חובות האג"ח הסמוראיות שלו - אג"ח הנקובות בין יפאני שמכר הבנק ב-2006, בטרם פרץ משבר האשראי. עם התהדקות האשראי בעולם, החלו בנקים רבים לגייס הון באמצאות מכירת אג"ח בשוק היפאני. בנקים בבריטניה, בארה"ב, בהודו, באוסטרליה ובאירופה הנפיקו אג"ח סמוראיות, תהליך שנקטע בספטמבר עם קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. בנק קאופתינג, שקיבל הלוואה של 500 מיליון יורו מהבנק המרכזי של איסלנד בתחילת אוקטובר, הפך לבנק האירופי הראשון שהגיע לחדלות פירעון, לאחר שלא הצליח לפרוע קופון של 1.8% על אג"ח סמוראיות.



בשבוע שעבר הודיעה ממשלת איסלנד כי הגיעה להסכם עם קרן המטבע הבינ"ל (IMF) לגבי תוכנית ייצוב לכלכלה המקומית, אשר כוללת הלוואה בסך 2 מיליארד דולר. בכך הפכה איסלנד למדינה המערבית הראשונה מאז 1976 שנאלצת ללוות כסף מקרן המטבע הבינ"ל. הקרן תעמיד לרשות ממשלת איסלנד 830 מיליון דולר, מיד לאחר אישור ההסכם על ידי הנהלת הקרן.



איסלנד הגיעה החודש אל סף פשיטת רגל, לאחר שהמערכת הפיננסית של המדינה קרסה והממשלה נאלצה להלאים את הבנקים הגדולים במדינה ולהפסיק את פעילות שוק המניות המקומי. זאת לאחר ששלושת הבנקים הגדולים במדינה צברו חובות של 61 מיליארד דולר. בורסת המניות של איסלנד התרסקה ב-77% ביום אחד, והמטבע המקומי התמוטט, לאחר שהבנק המרכזי זנח את ניסיונותיו לקבע את שער המטבע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully