וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רופאים סיפקו אישור רפואי מזויף לחיילים תמורת תשלום

הארץ

28.10.2008 / 11:44

חמישה רופאים נעצרו לאחר תלונה על עליה ניכרת במספר החיילים המציגים פטור רפואי למפקדיהם



חמישה רופאים מאזור כפר קאסם נעצרו הבוקר (שלישי) בפשיטה של בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז בחשד למכירת ימי מחלה שלא כדין. על פי החשד, נהגו הרופאים לספק אישורים רפואיים ("גימלים") מזוייפים למאות חיילים תמורת תשלום.



בשלב מסוים, נהגו הרופאים, על פי החשד, למכור פטורים גם מחוץ למרפאה, לעיתים ברכב הרופא, גם ללא בדיקה רפואית.



חקירת המקרה, שנמשכה ממספר שבועות וכונתה "רופאים בשחור" החלה בעקבות פניה של גורמים בצבא למשטרת ישראל. בצבא דיווחו למשטרה כי במהלך התקופה האחרונה חלה עליה ניכרת במספר החיילים המציגים למפקדיהם "גימלים" אותם קיבלו במהלך סוף השבוע. במהלך החקירה עלה החשד כי מרבית הגימלים ניתנים תמורת תשלום של כמה עשרות שקלים בלבד עבור יום פטור בודד.



אישור תמורת חמישים שקל



במסגרת החקירה, הגיע אחד הבלשים למרפאת מ.ש.ר.ד בכפר קאסם, התחזה לאביו של חייל וסיפר לרופא כי בנו אמנם אינו חולה, אך ביקש בכל זאת רישום של יום חופש, "אפילו תמורת תשלום". בסרט שצולם על ידי המשטרה נראה הרופא מביט באופן חטוף בחייל, ואומר כי "הוא לא נראה בסדר". לאחר מכן, נראה הרופא מעניק את האישור המיוחל תמורת חמישים שקל.



ניצב משנה אבי נוימן, מפקד היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, אמר כי החקירה הזו שנוהלה במקביל על ידינו ועל ידי מצ"ח חושפת תופעה שראויה לכל גינוי". לדבריו, מדובר במאות חיילים שרבים מהם ייחקרו כבר היום על ידי מצ"ח, "ביניהם לוחמים, שנהגו לרכוש "גימלים" תמורת תשלום בכמויות גדולות", אמר נוימן.



הרופאים ואנשי המרפאה נחקרים בשעה זו ובשעות הצהרים תבקש המשטרה את הארכת מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully