וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זעירא מאי.בי.אי מותיר המלצת "קנייה" לקבוצת דלק: החברה נסחרת בדיסקאונט גם תחת הנחות מחמירות

טל לוי

28.10.2008 / 12:34

בכלל פיננסים הורידו אתמול את ההמלצה למנייה ל"תשואת שוק" בלבד



השווי האמיתי של קבוצת דלק, גם כאשר לוקחים הנחות מחמירות על החברות הבנות, מלמד שהחברה
נסחרת מתחת לשוויה ולכן אנו מותירים למניה המלצת "קניה". כך כותב מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, יובל זעירא. קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, היא אחת מחברות האחזקה הגדולות בישראל, הפועלת בתחומי הרכב, הנדל"ן, הפיננסים, הכימיה והאנרגיה. זעירא סבור כי דווקא אחזקה בחברה האם היא בטוחה וטובה מאשר בחברות הבנות, שכן הפיזור של החברה על מספר תחומי פעילות מקטין את הסיכוי לפגיעה נקודתית. מדובר בגישה הפוכה מזו שמחזיקים בכלל פיננסים.



מניית קבוצת דלק איבדה אתמול 25% (כ-830 מיליון שקל), לאחר שהאנליסטים יובל בן זאב וגל רייטר הורידו את המלצתם למנייה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" בלבד. מחיר היעד של כלל פיננסים למניה הורד מ-500 שקלים ל-360 שקלים בלבד. מדובר במחיר הגבוה ב-24% ממחיר המניה אתמול בבוקר.



לאחר הירידות של אתמול, נסחרת קבוצת דלק בשווי שוק של 2.5 מיליארד שקל לעומת שווי השיא שלה בשנה שעברה, שעמד על 11 מיליארד שקלים. מחיר היעד הקודם של אי.בי.אי. למניית דלק עמד על 560 שקלים למניה, אולם בימים אלה מעדכנים באי.בי.אי את המודל, ולכן יגזרו בקרוב מחיר יעד חדש. לפי שעה נראה כי מדובר במחיר יעד של כ-450 שקלים למניה - מחיר הגבוה ב-107% לעומת מחירה הבוקר.



זעירא מעריך כי קבוצת דלק הגיעה לשווי שמגלם סיכונים רבים של פגיעות מכיוונים שונים, אך אינו מגלם את העסקים השוטפים והיציבים שיש בחברה או את הסיכוי שחלק מהחברות הסחירות יתאוששו מהנקודה אליה הגיעו. בנוסף מעריך זעירא כי הסיכון ליציבותה של דלק נמוך והאפשרות שהיא תצטרך לממן חברות בנות ירד משמעותית, במידה ודלק נדל"ן תצא משליטתה של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully