וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: הריבית צפויה לרדת ל-2.5%; הדולר יטפס ל-4 שקלים אבל השפעתו על האינפלציה תהיה נמוכה

נתן שבע

28.10.2008 / 13:08

רפי גוזלן: בשלושת החודשים הקרובים צפויה האינפלציה להסתכם ב-0.2%


הריבית עשויה לרדת בחודשים הקרובים לכיוון של 2.5%, צופה רפי גוזלן - סמנכ"ל השקעות ראשי בבית ההשקעות פריזמה - לאחר הורדת הריבית אתמול ב-0.25% לרמה של 3.5%. "אם אכן הדבר יקרה כך, תעמוד הריבית הריאלית על כ-1%. בניגוד למרבית המדינות בעולם המפותח, המערכת הבנקאית המקומית מתפקדת באופן נורמלי, ולכן הפחתה בריבית אפקטיווית בעת זו בכדי למנוע עליית מחיר האשראי הפרטי והעסקי. בנוסף, הבחירות הצפויות בעוד מספר חודשים מנטרלים למדי את המדיניות הפיסקאלית בתקופה זו, ומעצים את חשיבות הפחתת הריבית", הוא אומר.

נתוני הפעילות החלשים עוד לפנינו ויחלו לזרום רק לקראת סוף השנה אל תוך 2009. אלה יתמכו בהמשך הפחתת הריבית. בפריזמה מצפים לקצב אינפלציה שנתית של בין 1% ל-1.5% לאור הירידה במחירי הסחורות, כאשר שלושת המדדים הקרובים צפויים להסתכם בשיעור נמוך של כ-0.2%. במבט לחצי השנה הקרובה, מציין גוזלן, הצפי הוא לאינפלציה מצטברת אפסית ואפילו שלילית, שתהווה קרקע נוחה להפחתות ריבית.

בפריזמה מעריכים כי הדולר יטפס אל מול השקל לרמה של סביב 4 שקלים, אך מידת ההשפעה על האינפלציה צפויה להיות מתונה לנוכח ההינתקות הניכרת מההצמדה למחירי הדיור, וההאטה הצפויה בצריכה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully