וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: האינפלציה לשנה וחצי הקרובות 2.4% - פי שלוש מההערכות הנגזרות משוק ההון

TheMarker

28.10.2008 / 13:20

ריבית בנק ישראל לששת החודשים הקרובים תעמוד כל 3.25% וריבית הבנק הפדרלי האמריקאי לאותו פרק זמן תעמוד על 1.25%



להערכת כלכלני הראל פיננסים שיעור האינפלציה יעמוד על 0.4% באוקטובר, מינוס 0.4% בנובמבר. לגבי האינפלציה המצטברת של 12 המדדים הקרובים העריכו בהראל כי שיעורה יעמוד על 2.5%. בהתאם לזאת, יעמוד שיעור האינפלציה עד מדד מאי 2010 על 2.4%, גבוה מעל הציפיות הנגזרות בשוק ההון בשיעור של 0.6%.



כמו כן צופים כלכלני הראל כי ריבית בנק ישראל לששת החודשים הקרובים תעמוד כל 3.25% וריבית הבנק הפדרלי האמריקאי לאותו פרק זמן תעמוד על 1.25%. בשער החליפין של הדולר לא צופים בראל שינוי משמעותי בחצי השנה הקרובה עם שער של 3.85 שקל לדולר, עלייה של 0.9% משערו כיום.



נתוני סחר החוץ לחודש ספטמבר היו חלשים. יצוא הסחורות, ללא יהלומים, אוניות ומטוסים, במונחים דולריים, קטן ב-8%, כאשר בנוסף עודכנו כלפי מטה נתוני החודשים הקודמים, עקב נתונים חדשים ועדכון שיטת החישוב על ידי הלמ"ס. ב-12 החודשים האחרונים גדל היצוא ב-19%. יבוא הסחורות ירד בספטמבר ב-4%. ב-12 החודשים האחרונים גדל היבוא ב-27%.

לאחר מספר חודשים של ירידה בכניסת התיירים לישראל, חודש ספטמבר היה חודש פנומנלי. כניסות התיירים מהאוויר גדלו ב-17% בספטמבר בניכוי עונתיות, וב-25% ב-12 החודשים האחרונים. בנוסף, מספר לינות התיירים בבתי מלון גדל ביותר מ-50%.



הירידה החדה במחירי הנפט והסחורות בשילוב מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שהיה נמוך מהצפי, תרמו לירידה חדה בציפיות לאינפלציה. על פי חישובי בנק ישראל, הציפיות לאינפלציה הסתכמו בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר באחוז לשנה הראשונה וב-1.8% לשנה השנייה.



מאז הפחתת הריבית המוקדמת מהצפוי של בנק ישראל ב-7 באוקטובר, נחלש השקל ב-8% מול סל המטבעות וב-10% מול הדולר.



פורסמו נתונים מעורבים על הפעילות הריאלית במשק בחודש אוגוסט. מדד פדיון ענפי המסחר והשירותים ירד ב-4% ובשיעור דומה ב-12 החודשים האחרונים. לעומת זאת, מדד הייצור התעשייתי עלה ב-3% באוגוסט וב-14% ב-12 החודשים האחרונים.



בנק ישראל, בהחלטה לא מפתיעה, הפחית ב-27 באוקטובר את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%, כאשר בהודעה לעיתונות לא נמצאו רמזים לגבי ההחלטות הבאות. יש סבירות גבוה שאלה יושפעו מהחלטות הריבית העתידיות של הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully