וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסוואגן הדיחה את אקסון מוביל ממעמדה כבעלת שווי השוק הגדול בעולם

הראלד טריביון

28.10.2008 / 13:32

הידיעה על השתלטות פורשה על מניות החברה הזניקה את מניותיה יום שני ברציפות - עולה כעת ב-37%



פולקסוואגן הפכה לחברה הגדולה בעולם לפי שווי שוק בעקבות הודעתה של פורשה על כוונתה להגדיל את אחזקותיה ביצרנית המכוניות הגרמנית ל-75%, מה שהגדיל את הביקוש למניות החברה מצד משקיעים שרכשו מניות בחסר ('שורט').



מניית פולקסוואגן זינקה ביום שני ב-147%, וכעת מתחזקת ב-37%. עם זאת, מוקדם יותר היום רשמה כבר עלייה של 55%, מה שהעניק לה שווי שוק של 370 מיליארד דולר - יותר משווי השוק של אקסון מוביל, עד כה החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם, שעומד על 343 מיליארד דולר, נכון למחיר הסגירה של המניה ביום שני בוול סטריט.



פורשה החלה לצבור אחזקות בפולקסוואגן ב-2005. החברה הודיעה ב-26 באוקטובר כי בכוונתה להגדיל את אחזקותיה מרמה של 42.6%. הדבר הכריח 'שורטיסטים' - משקיעים שמכרו את המניות בחסר, כלומר, הימרו נגד המניה - לרכוש את המניות במהירות על מנת לסגור את הפוזיציה שלהם.



פעולת השורט כוללת לקיחת מניות בהלוואה ומכירתן, ולאחר מכן רכישתן והחזרתן לבעליהן המקורי. באם ההימור שלהם מצליח והמניות יורדות, הם מרוויחים את ההפרש בין מחיר המכירה לרכישה. באם הוא כושל, הם נאלצים לרכוש את המניות בכל מקרה, ומפסידים כסף מההשקעה. כמעט 13% ממניות פולקסוואגן היו מולוות ב-23 באוקטובר - השיעור הגבוה ביותר מבין המניות הנסחרות במדד דאקס הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully