וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד קר מסטרטג'י אנליטיקס: "השווקים המתפתחים יצילו את תעשיית הסלולר העולמית מהמיתון"

אמיתי זיו

28.10.2008 / 9:03

קר: "אנחנו מודאגים מהמשבר וצופים האטה בשני הרבעונים הקרובים, אך לא מזהים מיתון גדול בתעשייה העולמית"


"תעשיית הסלולר היא לא תעשייה חסינה לחלוטין, אבל היא בהחלט עמידה ועדיף להיות היום חברת סלולר מחברה בשוק הרכב או הבנקאות" - כך פתח השבוע את הרצאתו האנליסט דיוויד קר, אנליסט עם 20 שנות ניסיון בתעשיית הטלקום ועובד עבור חברת סטרטג'י אנליטיקס (Strategy Analytics). הוא הגיע לישראל כאורח של חברת adkit, הישראלית שהיא נציגה של סטרטג'י-אנליטיקס.

"אנחנו בהחלט מודאגים מהמשבר וצופים האטה בשני הרבעונים הקרובים, אבל לא מזהים מיתון גדול בתעשייה העולמית", הסביר קר, כשהוא מתייחס בעיקר למפעילות הסלולר שפועלות באופן גלובלי, יצרניות המכשירים ואף ספקיות התוכן. "הסיבה לכך היא הצמיחה בשווקים כמו ברזיל, סין והודו, ואנחנו מאמינים שהשוק הגדול הבא הוא באפריקה. אמנם באירופה יש האטה במכירת מכשירים כבר כמה רבעונים, אבל בהודו יש 9 מיליון משתמשים חדשים בחודש. במדינה כמו בנגלדש 50% מהאוכלוסייה חיה מתחת לקו העוני, אבל הסלולר נתפש כמוצר צריכה בסיסי, כדבר נחוץ, וב-2007 היו שם כבר 22% חדירה של סלולר לעומת 0.8% חמש שנים לפני כן".

קר הציג נתונים לפיהם במדינות כמו רומניה, אזרבייג'ן ואוזבקיסטן, השווקים כבר בוגרים, אבל שווקים כמו בנגלדש, קמבודיה, לאוס, סרי לנקה, תאילנד ומונגוליה עוד צומחים. ברבות מהמדינות האלה הממשלה משחררת עוד רישיונות להקמת רשתות דור שלישי, ולמפעילות זול יותר לתמוך בשירותי קול מסורתיים דרך רשתות דור שלישי.

"אנחנו צופים גל חדש של מפעילות" אמר קר, "טכנולוגיית הדור השלישי שנחשבה עד לאחרונה לכישלון היא הצלחה ולמעשה צומחת מהר יותר מה-GSM. בשווקים הצומחים יש כניסה חזקה של מפעילות סלולר, אבל מעט חדירה של טלפון קווי ובגלל היעדר תשתיות פיסיות, מרבית האנשים בשווקים אלה יגלשו לראשונה באינטרנט דרך הסלולר, שעשוי לשמש ככרטיס אשראי וככלי חינוכי, ורשתות הסלולר יקבלו דחיפה מהממשלות".

לפי קר עד 2012 כ-45% מכלל הכנסות הסלולר בעולם יגיעו משווקים מתפתחים, כשכבר כיום 67% מכלל המשתמשים מגיעים משווקים צומחים.

לחצו כאן לצפייה במצגת המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully