וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט: דאו ג'ונס מזנק ב-2.3%

יעל פולק

28.10.2008 / 20:32

למרות פרסום מדד אמון הצרכנים בארה"ב, שהגיע לשפל של כל הזמנים, מוסיף נאסד"ק 1.5% ו-S&P 500 עולה ב-1.8%

לאחר מספר ימים של ירידות חדות בבורסות העולם, נראה שהבורסה האמריקאית מוכנה לעליות שערים. הבוקר רשמו הבורסות האסיאתיות זינוקים חדים, שנבעו מהסברה כי הערכות הנוגעות להפסדי החברות בעקבות משבר האשראי היו מוגזמות.

למרות פרסום מדד אמון הצרכנים, שהגיע לשפל של כל הזמנים, עולים כעת המדדים המובילים בוול סטריט: דאו ג'ונס מוסיף 2.3% לרמה של 8,357 נקודות ומדד S&P 500 עולה ב-1.8% לרמה של 864 נקודות. נאסד"ק עולה ב-1.5% לרמה של 1,528 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמות ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עולה ב-0.078% לרמה של 3.807%.

בעליות בבורסה האמריקאית בולטות מניות הנפט שמקפצות על רקע העלייה במחיר הנפט לרמות של 63.5 דולר לחבית. אקסון מובייל, שאיבדה את בכורתה כחברה הגדולה ביותר לפולסווגן, מטפסת כעת ב-4.7%.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב של ועידת ההנהלה האמריקנית (Conference Board - מלכ"ר אמריקאי עצמאי לשירות הציבור בנושאי כלכלה ועסקים) נפל לשפל של כל הזמנים - 38 נקודות באוקטובר - נמוך מתחזיות האנליסטים. מדד אמון הצרכנים הוא מדד לצריכה הפרטית העתידית, המהווה שני שליש מהצמיחה הכלכלית בארה"ב. קונצנזוס האנליסטים היה לרמה של 52 - ירידה לעומת 59.8 בספטמבר. זאת, על רקע הצניחה במחירי הנכסים הפיננסיים וריסון האשראי של המוסדות הפיננסיים, וכאשר אין אשראי הכלכלה מתנהלת בקשיים. שיעור הריבית בארה"ב צפוי להתפרסם מחר, כאשר הערכות האנליסטים צופות הפחתת ריבית ברמה שבין 0.5% ל-1%.

מחירי הבתים ממשיכים לצנוח

מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לצנוח, ובאוגוסט ירדו ב-16.6% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה - השיעור החד ביותר מאז תחילת פרסום מדד S&P/קייס-שילר. שוק הדיור האמריקאי הוא אחד המדדים החשובים למצבה של ארה"ב, שכן התנפצות בועת הנדל"ן האמריקאית עמדה בבסיס מחנק האשראי הראשוני ששרר בשווקים והתפשט במהרה ברחבי מערכת הפיננסים העולמית.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי מחלקת האנרגיה האמריקאית מנסה לארגן הלוואות בהיקף של 5 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס, מה שיסייע לחברה להתאחד עם קרייזלר. בעקבות זאת, צפויה המניה להיסחר היום במגמה חיובית.

בעיצומה של אחת התקופות הקשות ביותר עבור תעשיית ההיי-טק, מפרסמת צ’ק פוינט (4.91% , 18.37) את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2008 וממשיכה להראות יציבות. במהלך הרבעון רשמה צ'ק פוינט הכנסות של 199.7 מיליון דולר - גידול של 8.5% ביחס להכנסותיה של החברה ברבעון המקביל ב-2007. בשורה התחתונה, רשמה צ'ק פוינט רווח נקי של 80.1 מיליון דולר, גידול של 4.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-76.7 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully