וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים גם סיוע: אינפיניון מבקשת מממשלת גרמניה סובסידות עבור תעשיית השבבים

הדר תדמור

28.10.2008 / 15:08

אינפיניון: על הממשלה להציע תמריצים להשקעה במו"פ ולעודד את הצרכנים לרכוש מכשירים חסכוניים באנרגיה


אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, ביקשה ממשלת גרמניה סובסידות עבור התעשייה, לאחר שההאטה בצמיחת הכלכלה העולמית פגעה בביקוש. לטענת אינפיניון הגרמנית, על הממשלה המקומית להציע תמריצים לחברות כדי לעודד השקעות ומחקר ופיתוח בתעשיית השבבים - "ממש כפי שעושים אזורים אחרים - למשל באסיה".

פיטר באוור, מנכ"ל אינפיניון, אמר בכינוס של אנשי תעשיית השבבים, כי לממשלת גרמניה נטייה להסכים לדרישות התעשייה: "אנחנו מתקדמים, לאט ובהתמדה", אמר. לטענת באוור, על ממשלת גרמניה להציע תמריצים לצרכנים לרכוש מוצרים חוסכים באנרגיה אשר יסייעו לתעשייה, זאת מכיוון שחברות השבבים באירופה השקיעו רבות בפיתוח שבבים למכשירים חסכוניים באנרגיה.

אינפיניון הודיעה בחודש יולי על כוונתה לקצץ כ-10% מכוח העבודה, או כ-3,000 משרות, לאחר שדיווחה כי הפסדיה הרבעוניים התרחבו פי שלושה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. יצרנית השבבים רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 592 מיליון יורו (930 מיליון דולר) - יותר מכפליים מתחזית האנליסטים להפסד של 273 מיליון יורו. ההפסד - לאחר שהחברה רשמה מחיקות בסך 411 מיליון יורו הקשורות להחזקותיה (77.5%) בחטיבת שבבי הזיכרון קימונדה. בתקופה המקבילה בשנת 2007 רשמה החברה הפסד של 197 מיליון יורו.

באוור הזהיר מפני קיצוצים נוספים בפעילויותיה של אינפיניון. "ייתכן ומהלך זה לא יהיה פופולרי בגרמניה, אבל הוא בלתי נמנע", אמר באוור. אינפיניון לא דיווחה על רווח זה שישה חודשים בשל הירידה במחירי השבבים ובעקבות היחלשות הדולר אל מול היורו אשר פגעה ברווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully