וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: התקדמות משמעותית בהסכם עם רשות השידור; 320 עובדים נוספים יפרשו

אופיר בר-זהר

28.10.2008 / 15:31

בסך הכל, יפרשו במסגרת הרפורמה 700 מתוך כ-1,800 עובדי רשות השידור



ההסתדרות מדווחת היום על התקדמות משמעותית בדרך להסכם עם רשות השידור. לפי ההסתדרות, סוכם עם רשות השידור על פרישה של 320 עובדים בתנאים משופרים. זאת בנוסף לפרישתם של 380 עיתונאים אשר לגביהם כבר הושג סיכום בין הנהלת הרשות, האוצר וועדי העיתונאים. בסך הכל, יפרשו כ-700 מתוך 1,800 עובדי הרשות, כאשר בתחילה דובר על פרישה של 850 עובדים.



אתמול התקיימה פגישה במשרד האוצר בהשתתפות נציגים מהאוצר, ההסתדרות, עורך הדין המייצג את העובדים ונציגי ועדי העובדים. בישיבה הוחלט כי כמות הפורשים בתהליך הרפורמה תסתכם ב-320 עובדים מדירוגים שונים. הפורשים יקבלו כחלק מחבילת הפרישה מענק חד פעמי בגובה 105 אלף שקל, ואלה מהם המקבלים השלמת הכנסה לשכר מינימום יקבלו 45 אלף שקל נוספים.



העובדים הפורשים יועלו עם עזיבתם בשתי דרגות פרישה, דבר שיגדיל את הפנסיה שלהם. בנוסף, תוגדל גמלת הפנסיה ב-10% עבור עובדים שצברו פחות מ-70%. הטבה נוספת לעובדים אלה תהיה מענק הסתגלות בגובה 11 חודשי שכר, כאשר עבור עובדים שצברו למעלה מ70% לפנסיה, המענק יסתכם ב-17 משכורות. בנוסף, יקבלו העובדים את פדיון ימי המחלה שלהם.



בהסתדרות מוסרים כי עדיין קיימות מחלוקות לגבי גיל הפרישה והתנאים למספר קטן של עובדים שיפרשו במסלול פיצויים. המחלוקות האלה אמורות להיות מיושבות במשא ומתן בין צוותי ההסתדרות, האוצר והנהלת הרשות. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה מינה את עו"ד אבי ניסנקורן לעמוד בראש צוות המו"מ.



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הביע שביעות רצון מהסיכומים ומסר כי "למרות הקשיים יש מתווה ברור שמאפשר עתיד לעובדים שישארו ופרישה מרצון בתנאים טובים לאלה שיפרשו". בהסתדרות מקווים כי ההסכם ייחתם בקרוב כדי שהאוצר יוכל להעביר את הסכומים שנקבעו בתקציב 2008 לצורך ביצוע הרפורמה.



מרשות השידור טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully