וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: יבוטל "קיצור הדרך" למתקני גישה סלולריים

אמיתי זיו

28.10.2008 / 16:14

כיום 17% מתוך האנטנות הסלולריות הן מתקני גישה שהותקנו מבלי שתהיה לציבור יכולות התנגדות להתקנה

כל מתקני הגישה האלחוטית יחויבו בהיתר כמו האנטנות הסלולריות, כך על פי הצעת החוק של ח"כ דב חנין ומיכאל מלכיאור אשר אושרה היום לקריאה ראשונה בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

מתקני הגישה פטורים כיום מהצורך בקבלת היתר במסגרת חוקי התכנון והבנייה והתקשורת. כתוצאה מכך, המתקנים שנועדו במקור לתשתיות בזק הפכו לקיצור דרך עבור חברות הסלולר הנתקלות בקשיים לקבלת היתרי התקנת אנטנות. כתוצאה מכך חברות הסלולר משתמשות יותר ויותר בפרקטיקה של התקנת מתקני גישה במקום התקנת אנטנות סלולריות רגילות. כתוצאה מכך, כיום כבר 17%, מתוך 7,000 האנטנות הסלולריות בישראל (1205) הן מתקני גישה שהותקנו מבלי לידע את הציבור ומבלי שתהיה לציבור יכולות התנגדות להתקנה.

לדברי ראש אגף הקרינה במשרד, סטיליאן גילברג, "חשיפת הציבור לקרינה גבוהה יותר כאשר מדובר במתקני הגישה לעומת האנטנות. אם סלולר הוא תשתית חיונית, למה להסתיר אותה? הבריחה אל מתקני הגישה היא בריחה מאחריות".

"הצעת החוק מבטלת את הפטור במטרה לסתום את הפרצה בחוק שאיפשרה לחברות הסלולריות להערים על הציבור ולעקוף את הליכי התכנון והבנייה", כך מסר יוזם החוק ח"כ דב חנין.
מנגד, החברות הסלולריות מתנגדות להצעת החוק. מנכ"ל פורום החברות הסלולריות, ליאור ורונה טען בדיון כי: "אנו משתמשים במתקני הגישה כשלא מקבלים היתרים לאנטנות. אם לא יהיו מתקני גישה - לא תהיה תקשורת סלולרית בישראל". הוא סיפר כי קבלת היתרי אנטנות נמשכת שנתיים מאחר והעיריות "מעבירות אותנו מסכת התעללויות".

בדיון השיב לו יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס: "זה מצב לא סביר במדינה מתוקנת שאתם מחפשים קיצורי דרך כשקשה בדרך המלך ומשתמשים במכשיר שנועד לעניין אחר. קיצורי הדרך הללו זורעים פאניקה בציבור וכל אחד חושש שבבניין שלו משכירים דירות לשיכון מתקני הגישה".

נציגי משרד התקשורת והאוצר שהיו בדיון הביעו את תמיכתם בעמדת החברות הסלולריות בטענה כי ביטול הפטור יפגע בתחרות בענף. היועצת המשפטית של המרכז לשלטון מקומי, עו"ד נועה בן-אריה, שנכחה גם היא בדיון, הוסיפה כי "המדינה לא מנוהלת על ידי החברות הסלולריות. אי אפשר להתעלם מירידת ערך הנכסים הנובעת מהצבת מתקני הגישה". עו"ד בן-אריה תמכה בהצעת החוק בטענה כי המצב כיום חושף את הרשויות המקומיות לתביעות בגין שימוש חורג.

תגובת פורום החברות הסלולריות: "התשתית הסלולרית הנה תשתית לאומית המשרתת אינטרס ציבורי חיוני ורחב. ההחלטה להעביר את חוק ביטול מתקני הגישה לקריאה ראשונה בניגוד לדעתם של כל משרדי הממשלה מהווה בראש ובראשונה פגיעה באינטרס הציבורי ויותר מכך בבטיחותו בהתאם לקביעת משרד הבריאות 'יותר אנטנות, פחות קרינה'.

"אנו מצפים מהרגולטור לאפשר לחברות לספק לציבור תקשורת מתקדמת בטוחה ואיכותית ומאמינים כי אכן יפעל ע"פ עקרונות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully