וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא לסין לצמצם את התלות בדולר האמריקאי

בלומברג

28.10.2008 / 17:12

עוד הוסיף פוטין כי לדעתו "שימוש במטבע הלאומי של רוסיה וסין במסגרת הסחר בין שתיהן הוא חיוני"



ראש ממשלת רוסיה לשעבר ולדימיר פוטין יצא בקריאה לסין לצמצם את התלות בדולר האמריקאי. לטענת פוטין "כלכלה גלובלית התלויה בשער החליפין האמריקאי סובלת מבעיות רצינית".



עוד הוסיף פוטין כי לדעתו "שימוש במטבע הלאומי של רוסיה וסין במסגרת הסחר בין שתיהן הוא חיוני". הדברים נאמרו בפורום הכלכלי של סין ורוסיה שנערך במוסקבה היום.



הדולר התחזק השנה בכמעט 10% מול הרובל הרוסי עם התרחבות המשבר בשוקי האשראי השהרתיע את המשקיעים מן השווקים המתעוררים. לטענת פוטין "משבר האשראי העולמי נובע מחוסר האחריות האמריקאי וארה"ב הכלכלה הגדולה בעולם אינה נמצאת במצב לבצע החלטות נבונות בכדי למנוע מיתון גלובלי.



להערכת כלכלני השווקים המעוררים הסבירות שסין תמיר את האחזקות הדולריות שלה הן נמוכות. הכלכלה הסינית, בעלת אחוז הצמיחה הגבוה בעולם, היא גם בעלת רזרבות המטבע הגדולה בעולם. היקף רזרבות המטבע של סין עומד על 1.9 טריליון דולר מול 515.7 מיליארד דולר של רוסיה. רוסיה נמצאת במקום השלישי ברשימת המדינות בעלות העתודות המטבע הגדולה בעולם.



מכאן, לא הגיוני שסין תקצץ בדרמטיות בחשיפה הדולרית שלה מאחר ואינה יכולה לעשות זאת מבלי לפגוע באיכות הנכס הדולרי בו היא מחזיקה, מטרת פוטין היא לבסס את התמיכה ברובל.



במסגרת הניסיונות לקידום הרובל של ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ושל נשיא רוסיה דמטרי מדבדב, דוחקים השניים ביצרניות הנפט והגז של רוסיה לסחור במטבע היציג של רוסיה הרובל. היקף היצוא הסיני לרוסיה צנח ברבעון השלישי בפעם הראשונה מאז שנת 2000.



נשיא סין הו ג'ינטאו צפוי לחתום היום על חוזה עם רוסיה שיהפוך 300 מיליון טונות מעוקבים של נפט זמינים לסין ל-20 שנים הקרובות. סין עשויה לספק גם הלוואה מגובה בייצוא על סך 25 מיליארד דולר לייצרנית הנפט הרוסית OAO Rosneft and OAO Transneft.



הרובל רשם שפל של 18 חודשים כנגד הדולר עם שער של 27.3461 רובל לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully