וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף המצב: בנק רייפייזן האירופי הזרים לחברת הנדל"ן סיביל יורופ מימון של 35 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

28.10.2008 / 17:11

סך המימון נאמד בכ-89 מיליון יורו ויינתן לחברה בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט בפולין


דווקא בתקופה שבה בנקים באירופה עוצרים מימוני פרויקטים, הזרים בשבוע שעבר בנק רייפייזן (Raiffeisen Bank) האירופי לחברת הנדל"ן סיביל יורופ מימון ראשוני בסך של 7 מיליון יורו, על חשבון הלוואה, לצורך בנייה בהיקף כולל של 105 מיליון יורו.

על פי ההסכם בין הצדדים, חברת סיביל יורופ, בבעלותו של היזם פיני צרפתי, תיהנה ממימון כולל בסך של 89 מיליון יורו - כ-450 מיליון שקל. כ-7 מיליון יורו הועברו כאמור בשבוע שעבר על ידי הבנק, והמשך העמדת ההלוואה תבוצע בהתאם לקצב התקדמות פרויקט הפיתוח והתקשרות בחוזים מוקדמים לשכירות. מימון זה מיועד להרחבת המרכז המסחרי של סיביל בפולין, המשתרע על שטח כולל של כ-92 אלף מ"ר. מרכז זה מהווה הרחבה למרכז המסחרי שכבר קיים - מקסימוס סנטר (Maximus Center), בשטח של כ-100 אלף מ"ר.

רפייזן הוא בנק אירופי מוביל, שמקורו באוסטריה- הוא נחשב לשלישי בגודלו עם מאזן של כ-160 מיליארד אירו. הבנק מחזיק שלוחות במדינות רבות באירופה ובולט בפעילותו במרכז ומזרח אירופה (CEE).

הבנק החליט על הענקת ההלוואה והעברת הכספים לאחר שביצע בדיקה מעמיקה ומקיפה של הפרויקט בפיתוח של קבוצת סיביל. על פי ההסכם עם הבנק, הלוואת הפיתוח תהפוך להלוואה קבועה ל-20 שנה לאחר אכלוס שטח ההרחבה. במהלך תקופת הפיתוח תישא ההלוואה ריבית בשיעור של Euribor 1M+1.8%.

"היום באירופה אין מימונים של בנקים", מסביר פיני צרפתי, היו"ר והבעלים של סיביל יורופ. "הבנקים לא ממלאים אחר חוזים או שעוצרים מימונים. להשיג הלוואה בתקופה כזו בסדר גודל כזה לצרכי פיתוח, מהווה הבעת אמון ביכולותיה הנדל"ניות והניהוליות של סיביל", אמר.

פרויקט מקסימוס סנטר, הנמצא בסמוך לוורשה, הינו נכס הדגל המניב של סיביל ג'רמני בפולין. הנכס מושכר ל-670 שוכרים ונכון להיום נמצא עם 100% תפוסה ומניב למעלה מ-8.5 מיליון יורו בשנה (עלייה של כ-2.4 מיליון יורו מאז רכישתו במאי 2007).

הרחבת המרכז המסחרי בשטח של כ-92 אלף מ"ר תתבצע בשני שלבים על מנת לאפשר תפוסה של כ-700 שוכרים נוספים, הקמת תחנת דלק ושימושים מסחריים נוספים. לגבי מרכז זה, סיביל כבר קיבלה את היתרי בנייה סופיים להקמתו, שיווקה בשיווק מוקדם כ-62% מהשטח בשלב ראשון ונמצאת בעיצומן של עבודות פיתוח הקרקע.

הערכות הן כי סיום שלב הראשון של העבודות (כ-45 אלף מ"ר) יתבצע בתוך כשנה, ועם אכלוסו עשויה החברה להניב רווח של כ-7 מיליון יורו בשנה. פיתוח השלב השני בפרויקט (כ-47 אלף מ"ר) יימשך כחמישה חודשים נוספים. עם אכלוסו המלא של המרכז הנוסף, הוא צפוי להניב רווח של כ-14 מיליון יורו בשנה. בסך הכל עתיד מרכז מקסימוס המורחב לאכלס מעל 2,000 שוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully