וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות חדות

יעל פולק

28.10.2008 / 22:03

אחרי הירידות החדות בעולם, הסתיים המסחר בעליות חדות. נאסד"ק קפץ ב-8.9%. בעליות בבורסה האמריקאית בולטות מניות הנפט

לאחר מספר ימים של ירידות חדות בבורסות העולם ולמרות נתוני מאקרו שליליים המסחר הסתיים בזינוקים חדים: דאו ג'ונס עלה ב-10.6%; נאסד"ק קפץ ב-8.9%. הבוקר רשמו הבורסות האסיאתיות זינוקים חדים, שנבעו מהסברה כי הערכות הנוגעות להפסדי החברות בעקבות משבר האשראי היו מוגזמות.

בעליות בבורסה האמריקאית בולטות מניות הנפט שמקפצות על רקע העלייה במחיר הנפט לרמות של 63.5 דולר לחבית. אקסון מובייל, שאיבדה את בכורתה כחברה הגדולה ביותר לפולסווגן, מטפסת כעת ב-7.4%.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב של ועידת ההנהלה האמריקנית (Conference Board - מלכ"ר אמריקאי עצמאי לשירות הציבור בנושאי כלכלה ועסקים) נפל לשפל של כל הזמנים - 38 נקודות באוקטובר - נמוך מתחזיות האנליסטים. מדד אמון הצרכנים הוא מדד לצריכה הפרטית העתידית, המהווה שני שליש מהצמיחה הכלכלית בארה"ב. קונצנזוס האנליסטים היה לרמה של 52 - ירידה לעומת 59.8 בספטמבר. זאת, על רקע הצניחה במחירי הנכסים הפיננסיים וריסון האשראי של המוסדות הפיננסיים, וכאשר אין אשראי הכלכלה מתנהלת בקשיים. שיעור הריבית בארה"ב צפוי להתפרסם מחר, כאשר הערכות האנליסטים צופות הפחתת ריבית ברמה שבין 0.5% ל-1%.

מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לצנוח, ובאוגוסט ירדו ב-16.6% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה - השיעור החד ביותר מאז תחילת פרסום מדד S&P/קייס-שילר. שוק הדיור האמריקאי הוא אחד המדדים החשובים למצבה של ארה"ב, שכן התנפצות בועת הנדל"ן האמריקאית עמדה בבסיס מחנק האשראי הראשוני ששרר בשווקים והתפשט במהרה ברחבי מערכת הפיננסים העולמית.

ג'נרל מוטורס תקבל סיוע של מיליארדים

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי מחלקת האנרגיה האמריקאית מנסה לארגן הלוואות בהיקף של 5 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס, מה שיסייע לחברה להתאחד עם קרייזלר. כתוצאה מההודעה נהנית מניית החברה מעלייה של 4.4% בשעה זו.

ואלרו אנרג'י, חברת הזיקוק העצמאית הגדולה בארה"ב, הפתיעה את האנליסטים לטובה כשהציגה עלייה ברווח למניה ל-2.18 דולרים לעומת רווח של 2.09 דולרים למניה ברבעון המקביל. זאת, בזכות רכישה עצמית של מניות שביצעה החברה. בשורה תחתונה דיווחה החברה על ירידה של 9% ברווחי הרבעון השלישי ל-1.1 מיליארד דולר. בשעה זו מוסיפה המניה 6% במסחר בוול סטריט.

במהלך הרבעון רשמה צ'ק פוינט הכנסות של 199.7 מיליון דולר - גידול של 8.5% ביחס להכנסותיה של החברה ברבעון המקביל ב-2007. בשורה התחתונה, רשמה צ'ק פוינט רווח נקי של 80.1 מיליון דולר, גידול של 4.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-76.7 מיליון דולר.

בימים הקשים של מחנק האשראי, מודיעה טבע על השלמת ההיערכות שלה למימון רכישת באר ומתקדמת שלב נוסף לקראת השלמת העסקה. קבוצת הבנקים אשר אורגנה על ידי בנק אוף אמריקה, שהוא גם היועץ הפיננסי של באר בעסקה, הסכימה לשנות את הסכמי האשראי, כך שעל פי ההסכמים החדשים קווי האשראי של באר יישארו בתוקף לאחר השלמת רכישתה על ידי טבע.

מאינד, ספקית תוכנות הבילינג הקטנה מיוקנעם תפטר כ-10% ממצבת כוח האדם של החברה. על פי דיווחי החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית, החברה מעסיקה כ-317 עובדים, כך שמדובר בכ-30 עובדים. לפני כשלושה חודשים מחקה החברה כ-15.2 מיליון דולר בעקבות השקעה באיגרות חוב מסוג ARS.

בהמשך להסכם של חברת ECI טלקום (ECI), הפועלת בתחום פתרונות לתשתיות רשת, עם חברת השירותים הדנית ELRO Amba לפרישת רשת WiMax ארצית בדנמרק. הודיעה היום אלווריון כי תרחיב את הרשת האלחוטית לכל רחבי דנמרק. אלווריון סירבה למסור פרטים בנוגע להיקף העסקה, אך ל-TheMarker נודע כי מדובר בעסקה שהיקפה מעל 20 מיליון דולר, שצפויה להתפרס על פני תקופה של 3 שנים.

אתמול לאחר תום המסחר דיווחה יצרנית שבבי המולטימדיה צורן על ירידה של כ-14% בהכנסותיה לרבעון השלישי, שהסתכמו ב-126.1 מיליון דולר - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה צורן הפסד נקי של 154.2 מיליון דולר, או 3.01 דולר למניה.

אלביט מערכות ראיה, המתמחה בייצור של ציוד בדיקה אופטי ומערכות בדיקה אולטרא-סוניות, זכתה בשתי הזמנות חדשות לאספקת מערכות בדיקה אולטרא-סוניות בלמעלה ממיליון דולר. שתי ההזמנות יסופקו ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעון הראשון של 2009. שתי ההזמנות התקבלו משני יצרני תעופה אמריקאים מובילים וישמשו לבקרת איכות ובטיחות במנועים.

מניות הדשנים נהנות הערב מעליות שערים. בין הנהנות מהמגמה החיובית מניית אגירום, חברת הדשנים השלישית בגודלה באמריקה הצפונית; מניית ענקית הדשנים הקנדית פוטאש ומניית יצרנית הדשנים האמריקאית מוזאיק.

בין המניות הישראליות הבולטות הערב במסחר בוול סטריט: מניית אלווריון, המספקת ציוד תקשורת אינטרנט בטכנולוגיית ה-WiMax; מניית אודיוקודס, המפתחת ומשווקת מוצרי תקשורת לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט; מניית צ’ק פוינט, חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם ומניית נייס, המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully