וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדי סוויס תפטר 500 עובדים מחטיבת ניירות הערך

ירון הופמן

28.10.2008 / 22:14

מניית הבנק השווייצי נסגרה היום בירידה של 7.2%



קרדי סוויס, הבנק השני בגדולו בשווייץ, מתכנן לקצץ 500 משרות בחטיבת ניירות הערך, בנוסף ל-1,565 העובדים שכבר פוטרו מתחילת השנה. הצמצומים מתבצעים בתגובה ל"תנאי השוק וצרכי הלקוחות", לפי דוברת הבנק, קארן לוריאנו-ריקארדסן. חטיבת ניירות הערף של הבנק מנתה 21,300 עובדים בסוף ספטמבר. הקיצוצים במצבת כוח האדם מגיעים לאחר ש-800 עובדים חדשים נקלטו בחטיבה במהלך הרבעון השלישי של השנה. מניית קרדי סוויס רשמה היום ירידה של 7.2%.



מנכ"ל הבנק, בריידי דוגאן, אמר בשבוע שעבר כי הרבעון הרביעי של השנה צפוי להיות "מאתגר" לאחר שהבנק רשם הפסדים של 1.08 מיליארד דולר ברבעון השלישי. בנק UBS, יריבו הגדול של קרדי סוויס, דיווח בתחילת החודש על כוונתו לקצץ 2,000 משרות , בעקבות 7,000 איש שכבר נשלחו הביתה מתחילת השנה.



קיצוצי משרות שהתקיימו עד כה בחטיבת ניירות הערך כללו את תחומי אג"ח מגובות משכנתאות למגורים פרטיים, אג"ח משכנתאות לשטחים מסחריים, וחובות מאוג"חים (CDO) שאיבדו מערכם 68%, 40% ו-52% בהתאמה מתחילת השנה.



כור תעשיות הישראלית, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מחקה הערב כמעט לגמרי את כל "רווחי הנייר" שלה על ההשקעה במניות הבנק השווייצי קרדי סוויס. לאחר הירידות במחיר המניה השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully