וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף המצב: בנק רייפייזן האירופי הזרים לחברת הנדל"ן סיביל יורופ מימון של 35 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

29.10.2008 / 6:48



>> בתקופה שבה בנקים באירופה עוצרים מימון, הזרים בשבוע שעבר בנק רייפייזן האירופי לחברת הנדל"ן סיביל יורופ מימון ראשוני בסך 7 מיליון יורו, על חשבון הלוואה, לצורך בנייה בהיקף כולל של 105 מיליון יורו.

על פי ההסכם, סיביל יורופ שבשליטת היזם פיני צרפתי תיהנה ממימון כולל בסך 89 מיליון יורו, כ-450 מיליון שקל. כ-7 מיליון יורו כבר הועברו, והמשך העמדת ההלוואה ייעשה בהתאם לקצב התקדמות פרויקט הפיתוח ובהתאם להתקשרות בחוזים מוקדמים לשכירות.



המימון מיועד להרחבה של כ-92 אלף מ"ר במרכז המסחרי של סיביל בפולין (Maximus Center).



רייפייזן (Raiffeizen) הוא בנק אירופי מוביל שמקורו באוסטריה (הוא הבנק השלישי בגודלו באוסטריה, עם מאזן של כ-160 מיליארד יורו). על פי ההסכם, הלוואת הפיתוח תיהפך להלוואה קבועה ל-20 שנה לאחר אכלוס שטח ההרחבה. במהלך תקופת הפיתוח תישא ההלוואה ריבית בשיעור של יוריבור + 1.8%.



"היום באירופה אין מימון של בנקים", מסביר צרפתי, "הבנקים לא ממלאים אחרי חוזים או שעוצרים מימון. להשיג הלוואה בסדר גודל כזה לצורכי פיתוח בתקופה כזו מהווה הבעת אמון ביכולותיה הנדל"ניות והניהוליות של סיביל", אמר.



כיום יש במרכז 100% תפוסה והוא מניב יותר מ-8.5 מיליון יורו בשנה (עלייה של כ-2.4 מיליון יורו מאז רכישתו במאי 2007).



סיביל קיבלה היתרי בנייה סופיים להרחבת המרכז, שיווקה בשיווק מוקדם כ-62% מהשטח בשלב ראשון ונמצאת בעיצומן של עבודות פיתוח. ההערכות הן כי סיום השלב הראשון של העבודות (כ-45 אלף מ"ר) יתבצע בתוך כשנה, ועם אכלוס המרכז הנוסף הוא עשוי להניב כ-7 מיליון יורו בשנה. פיתוח השלב השני בפרויקט (כ-47 אלף מ"ר) יימשך כחמישה חודשים. עם אכלוסו המלא של המרכז הנוסף, הוא צפוי להניב כ-14 מיליון יורו בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully