וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד ראשי האוניברסיטאות והאוצר נאבקים על חלוקת הכסף

מאת רותם סלע

29.10.2008 / 6:48



>> רגע לפני פתיחת השנה האקדמית, נמצא המו"מ בין ועד ראש האוניברסיטאות (ור"ה) למשרד האוצר בישורת האחרונה. אך על אף שנדמה כי הפערים הנוגעים לגובה הסכום שיועבר למערכת אינם גבוהים, חילוקי הדעות מתמקדים כעת באופן חלוקתו.

בעוד האוצר מבקש לקבוע מראש את אופן חלוקת הכספים, כדי להבטיח שהם ינותבו לשיפור המערכת, מבקשת ור"ה לקבל את הכספים ללא תנאים מוקדמים. באוצר טוענים כי דרישה זו נובעת מרצונם של המרצים להשתמש בכספים לצורך תשלום משכורות.



לאחר שביתה ארוכה שהעמידה את שנת הלימודים בסכנה, נחתם בינואר האחרון הסכם שכר בין ראשי הסגל האקדמי הבכיר לאוצר. עלות מימון ההסכם - כ-750 מיליון שקל - אמורה להתחלק בין האוצר (500 מיליון שקל) למערכת ההשכלה הגבוהה (250 מיליון שקל). כעת טוענים באוצר כי המרצים מבקשים את הכסף כדי לשלם את חלקם בהסכם.



באוצר רוצים שהכסף שתקבל מערכת ההשכלה הגבוהה יוקצה לפי מתווה ועדת שוחט, ויגיע לקרנות מחקר, להגדלת מספר התקנים - בין היתר בבתי הספר לרפואה - ולהשבת מדענים מחו"ל. "בשיחות פנימיות הם מודים שאין להם מקורות לשלם את הצד שלהם בתוספות השכר שהם דרשו, המסתכמות בשנה הקרובה ב-150 מיליון שקל", אמר מקור באוצר. "לכן הם לא מוכנים שהכסף שהם דורשים למערכת יוקצה מראש".



במערכת ההשכלה הגבוהה מכחישים את הטענות. "אנו רוצים להשתמש בכסף על פי מתווה שוחט, כדי להגדיל את הכספים המיועדים למחקר, לשקם את תשתיות המחקר שנפגעו קשות מהקיצוצים בשנים האחרונות ולהחזיר מדענים לישראל", אמר מקור בוועדה לתכנון ותקצוב.



המקור שלל את טענות משרד האוצר בנוגע להקצאת הכספים מראש: "אין לנו שום בעיה להגדיר במקרו לאן הכסף הולך, אך קביעה כזו משמעותה פגיעה באוטונומיה של מערכת ההשכלה הגבוהה, המאפשרת לה לקבוע סדרי עדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully